Now showing items 21-40 of 932

    The acquisition of the passive in european portuguese 

    Mendes Agostinho, Celina Filipa (Date of defense: 2020-03-10)

    Aquest estudi avalua la comprensió de la passiva verbal per part dels nens parlants de portuguès europeu. En aquesta dissertació presento dades de tres experiments dissenyats per avaluar la comprensió de passives verbals ...

    Actional passives in child catalan 

    Parramon Chocarro, Francisco Javier (Date of defense: 2016-02-05)

    Aquesta tesi és el resultat de la primera investigació extensa en l’adquisició de les passives agentives en dues varietats de català: el català central i el mallorquí. L’adquisició de passives per part dels nens mostra un ...

    Les actituds lingüístiques dels joves universitaris de Barcelona i Palma 

    Tudela Isanta, Anna (Date of defense: 2015-11-20)

    En aquesta tesi ens centrarem en les actituds i les ideologies lingüístiques, dos dels factors que influeixen en la tria lingüística. La disciplina que s’ha encarregat d’estudiar quins motius fan que un parlant esculli una ...

    Actituds, transmissió i usos lingüístics dels tàtars de Crimea 

    Cabal Guarro, Miquel (Date of defense: 2016-11-25)

    El poble tàtar de Crimea va patir una deportació l’any 1944 i va viure a l’exili fins a l’esfondrament de la Unió Soviètica. El cas d’una llengua que s’hagi esvaït del territori històric i no hi hagi tornat fins al cap de ...

    Actividades de Reformulación Conversacional en persones con Demencia Tipo Alzheimer 

    Martínez Sotelo, Carolina (Date of defense: 2022-12-15)

    [spa] Las actividades de reformulación son frecuentes en las conversaciones cotidianas de toda persona y son una marca textual de procesos cognitivos-lingüísticos de la producción discursiva. La presente investigación ...

    Adaptación de manuales para la enseñanza de español como lengua extranjera al contexto de enseñanza chino: análisis y propuestas 

    Li, Yin (Date of defense: 2022-10-14)

    L´objectiu principal d´aquesta tesi és proporcionar a la comunitat docent d´espanyol com a llengua estrangera que treballa amb estudiants d´espanyol en el context xinès unes recomanacions per a la millora en l´adaptació ...

    Adecuación automática de términos biomédicos para personas no expertas: el caso de los informes médicos 

    López Fuentes, Alejandra Cristina (Date of defense: 2022-06-10)

    La terminología utilizada en los textos médicos especializados pone en desventaja al paciente, quien no siempre logra comprender lo que lee pues carece del conocimiento necesario. La presente tesis doctoral describe una ...

    Adquisición de la entonación de las oraciones interrogativas del español por parte de los sinohablantes: patrones entonativos y propiedades fonético-acústicas 

    Shang, Peizhu (Date of defense: 2022-07-27)

    [spa] A diferencia de lenguas entonativas, en las que se utilizan patrones melódicos distintos para vehicular la información postléxica, el carácter tonal del chino mandarín hace que la entonación consista en cambios en ...

    Adverbial adjectives and nominal scalarity 

    Sánchez Masià, Melania (Date of defense: 2017-04-20)

    Aquesta tesi investiga fenòmens d’escalaritat en l’àmbit nominal a través d’un subgrup d’adjectius adverbials prenominals en espanyol, els adjectius de veracitat (AV; verdadero ‘vertader’, auténtico ‘autèntic’) i els ...

    After the fiesta is over : foreign language attrition of Spanish in Dutch and German Erasmus Students 

    Mehotcheva, Teodora H. (Date of defense: 2010-09-16)

    Aquest estudi investiga la pèrdua (attrition) del castellà com a llengua estrangera en estudiants Erasmus holandesos i alemanys. S’investiguen tres tipus de dades: orals, lingüístiques i psicolingüístiques recollides de ...

    Age-related effects on the acquisition of a foreign language phonology in a formal setting 

    Fullana Rivera, Natalia (Date of defense: 2005-11-04)

    The present dissertation aims to contribute to the to date more limited findings of studies examining the factor of starting age in second language (L2) phonological learning in a formal instruction setting. Thus, its main ...

    Agreement and optionality: evidence from Spanish variation 

    Fernández Serrano, Irene (Date of defense: 2022-11-11)

    Aquesta tesi aborda la sintaxi de la concordança de nombre. Concretament, se centra en dos fenòmens de variació en espanyol: la discordança de nombre (DN), entesa com l’absència de concordança en contextos monoclausals i ...

    Agreement and subjects 

    Solà Pujols, Jaume (Date of defense: 1992-09-07)

    Al Qaeda en el Magreb (2007-14): análisis del discurso terrorista sobre el yihad 

    El Hammoud, Omar (Date of defense: 2018-10-30)

    Al Qaeda, uno de los grupos radicales más resonantes en la actualidad, difunde ideas y expone hechos en busca de una mayor audiencia, a la que pretende convencer de la necesidad de practicar el yihad contra aquellos que ...

    Alineació de textos jurídics paral·lels (català-castellà): alguns problemes 

    Ribas Bruguer, Marta (Date of defense: 2006-04-24)

    El desenvolupament que han tingut recentment els programes d'alineació de corpus bilingües obre noves perspectives en l'estudi dels textos d'especialitat. La seva utilització permet contrastar i evidenciar diferències ...

    Alternança acusatiu/datiu i flexibilitat semàntica i sintàctica dels verbs psicològics catalans 

    Royo i Bieto, Carles (Date of defense: 2018-04-16)

    Els verbs psicològics catalans són predicats que expressen estats o processos emotius d’un experimentador, el qual representa una causa interna que participa activament en l’experiència psicològica denotada per la predicació ...

    An experimental study of coarticulation in american english V+/l/ and V+/r/ sequences 

    Riera Toló, María (Date of defense: 2016-02-09)

    Aquesta tesi doctoral presenta un estudi experimental sobre la coarticulació en seqüències de V+/l/ i V+/r/ en posició final en paraules tòniques monosil·làbiques de l'anglès americà. Els detalls d'aquest procés coarticulatori ...

    An exploration of English language learners’ emotions and beliefs in a Catalan context: Insights from self-reported experiences and observed classroom practices 

    Diert-Boté, Irati (Date of defense: 2021-03-18)

    Com a conseqüència del ‘gir emocional’ (Pavlenko, 2013) en el camp d’Adquisició de Segones Llengües – i en particular gràcies a l’arribada de la Psicologia Positiva, s'ha dedicat més atenció al paper que exerceixen les ...

    An ideal L2 self intervention: implications for self-concept, motivation and engagement with the target language 

    Mackay, Jessica (Date of defense: 2016-01-29)

    El Sistema Motivacional del Yo L2 (L2MSS) propuesto por Dörnyei (2005, 2009a) reconceptualiza la motivación en el aprendizaje de la segunda lengua (L2) en un contexto globalizado. Basándose en las teorías de psicología ...

    Analyzing the implementation and effects of an agency-based communicative pedagogical approach in the foreign language classroom: a sociocultural psychology research 

    Lagerwaard, Hendrik Dirk (Date of defense: 2021-02-05)

    Nowadays, we still witness many foreign language classrooms where traditional teaching methods do not enable students to further expand their communicative development. The aim of the sociocultural theory is “to develop a ...