Now showing items 26839-26858 of 41723

    L’autòmat, la fotografia i la crisi del model de subjectivitat clàssica en el surrealisme. Claude Cahun i Jindřich Štyrský 

    Serrano Raurell, Andrea (Date of defense: 2019-01-14)

    La present investigació té com a objecte d’estudi la significació de la figura del maniquí en el surrealisme, entesa com a imatge representativa o simptomàtica de la crisi del model de subjectivitat clàssica. Per fer-ho, ...

    L’avaluació de la creativitat de les produccions escrites en un context d'ensenyament i aprenentatge 

    Perearnau Vidal, Anna (Date of defense: 2016-11-28)

    Aquesta recerca qualitativa, en la qual la investigadora també fa de docent, vol oferir un marc teòric i pràctic sobre l’avaluació de la creativitat de les produccions escrites des de la didàctica de la llengua i la ...

    L’avaluació de les competències del psicomotricista en l’àmbit educatiu per millorar el seu desenvolupament professional 

    Forcadell Drago, Xavier (Date of defense: 2014-12-05)

    La disciplina de la psicomotricitat ha augmentat la seva presència dins l’àmbit educatiu, per la seva importància en l’afavoriment del desenvolupament integral de l’infant. La figura del mestre psicomotricista resulta ...

    L’avaluació de programes socials en polítiques de regeneració urbana: el cas del Servei Socioeducatiu L’Albada (Lleida), en el marc de la Llei de barris 

    Simó Solsona, Montserrat (Date of defense: 2012-09-26)

    La tesi doctoral es focalitza en l'avaluació de polítiques públiques, concretament, en plantejar el disseny i l’execució d’un projecte socioeducatiu que forma part d'una política integral de regeneració urbana. El ...

    L’avaluació d’activitats d’Educació del Consum des de la perspectiva de l’Educació per a la Sostenibilitat i la Complexitat: una proposta d’instrument 

    Viciana Caballero, Salvador (Date of defense: 2021-11-18)

    La tesi doctoral Avaluació d’activitats d’Educació del Consum des de la perspectiva de l’Educació per a la Sostenibilitat i la Complexitat: una proposta d’instrument té per finalitat proposar un instrument d’avaluació per ...

    L’àcid úric, el greix perirenal i la mida renal com a nous marcadors de risc cardiovascular en població pediàtrica sana 

    Martínez-Calcerrada, José María (Date of defense: 2022-06-16)

    Despite notable advances in health promotion over the past decades, cardiovascular disease remains the leading cause of death worldwide, with obesity being a rising contributor of it. Cardiovascular risk factors appear in ...

    L’àlgebra a la Península Ibèrica del segle XVI 

    Romero Vallhonesta, Fàtima (Date of defense: 2018-05-28)

    Aquesta tesi analitza com es va introduir l’àlgebra a la Península Ibèrica i com es va anar desenvolupant, a partir de l’anàlisi de totes les obres amb contingut algebraic que s’hi van publicar al segle XVI, i del manuscrit ...

    L’educació ambiental com a eina per aprendre química a l’ensenyament secundari 

    Vives Requena, Joan Gener (Date of defense: 2016-01-28)

    El treball de recerca dut a terme en aquesta tesis doctoral, pretén integrar l'educació ambiental en el currículum de química d'ensenyament secundari i fer patent la relació entre la química i l'entorn. L'objectiu general ...

    L’Educació assistida amb animals com a mesura d'atenció a la diversitat a l'escola inclusiva 

    Solé Pujol, Meritxell (Date of defense: 2019-12-18)

    Aquest estudi se centra en el marc d’un sistema educatiu inclusiu. Els darrers anys, s’ha reforçat legislativament l’escola inclusiva des de les diferents polítiques educatives promovent un canvi de mirada en el conjunt ...

    L’educació de les competències per a participar: una proposta metodològica. Disseny, aplicació i avaluació d'un programa per a primer cicle d'ESO 

    Rodríguez Venegas, Fermín (Date of defense: 2015-12-09)

    Les diverses intervencions realitzades per al foment de la participació en els darrers trenta cinc anys no han demostrat avenços especialment importants. Les pràctiques participatives s'han mogut, en general, en marges del ...

    L’educació en valors mitjançant la música de col·lectius en risc d’exclusió social 

    Kovačević Kuč, Lana (Date of defense: 2022-04-01)

    Aquest estudi té com a objectiu principal l’educació en valors de col·lectius en risc d’exclusió social. L’eina educativa que s’ha utilitzat per desenvolupar els valors ha estat la música. S’ha elaborat una programació ...

    L’educació intercultural a les organitzacions d’educació en el lleure de base comunitària 

    Iglesias Vidal, Edgar (Date of defense: 2014-07-09)

    A partir d’aquesta tesi doctoral pretenem contribuir a l’enfortiment de la dimensió intercultural a les organitzacions d’educació en el lleure de base comunitària, a partir d’identificar les condicions que avui en dia, ...

    L’educació sanitària de les cuidadores de gent gran. El cas d’Osona 

    Vall Mayans, Montserrat (Date of defense: 2011-11-03)

    Objectiu i context Osona és una de les comarques catalanes, que més ha notat el darrer fenomen migratori de finals del segle XX. Algunes persones immigrants treballen com a cuidadores en residències per a gent gran. És ...

    L’efectivitat de tractament multidisciplinari i el significat de la fibromiàlgia a través de la perspectiva de gènere: un estudi mixt 

    Llàdser Navarro, Anna Núria (Date of defense: 2019-10-24)

    Introducció: La fibromiàlgia (FM) és una malaltia que es caracteritza pel dolor crònic que perjudica la qualitat de vida de les persones. Objectius: Comparar l’efectivitat del tractament multidisciplinari (TM) amb ...

    L’eficiència del procés educatiu de maternal i primera ensenyança a Andorra 

    Casalprim-Ramonet, Montserrat (Date of defense: 2014-12-15)

    This work presents an efficiency assessment of public elementary schools in Andorra, a small country where there are three public educational systems (Andorran, Spanish -congregational and non congregational-, and French), ...

    L’emergència del diàleg disciplinar com a oportunitat per incorporar la complexitat en l’educació científica 

    Calafell Subirà, Genina (Date of defense: 2010-06-10)

    La recerca planteja com a fenomen d'estudi la problemàtica associada a la hiperspecialització del coneixement en disciplines i pretén reflexionar entorn a la diversitat de modalitats de relació entre disciplines. Des ...

    L’empatia i l’ensenyament-aprenentatge de les Ciències Socials a l’Educació Primària a Catalunya. Un estudi de cas 

    Yuste Munté, Montserrat (Date of defense: 2017-02-10)

    L’empatia és un indicador de pensament social i crític, i una de les capacitats que no sols condicionarà la representació i comprensió social de l’alumnat sinó que també facilitarà el seu desenvolupament en el món. L’empatia ...

    L’empoderament de les persones joves amb mesura de convivència en grup educatiu de medi obert. Anàlisi de la tasca socioeducativa i disseny d’estratègies per a la intervenció en el sistema de justícia juvenil 

    Trull Oliva, Carme (Date of defense: 2021-06-30)

    The present work investigates the empowerment processes of young people who have complied with the judicial ruling of living in an open educational group in Catalonia for having committed crimes of child-to-parent violence, ...

    L’empresariat ètnic des de l’enfocament del mixed embeddedness: els negocis pakistanesos a la ciutat de Barcelona 

    Güell Torrent, Berta (Date of defense: 2017-09-14)

    Des de l’últim quart del segle XX, un dels canvis rellevants que ha patit el mercat laboral a Europa i als EUA ha estat l’emergència de negocis i establiments comercials regentats per immigrants i minories ètniques a les ...

    L’engany en les relacions de parella entre joves i adolescents ¿Escollir ser lliures o renunciar a la llibertat? 

    Cortés Camacho, Marta (Date of defense: 2018-09-26)

    Si la parella amb la que mantenim una relació en aquests moments ens enganya ¿Escolliríem ser lliures o renunciaríem a la llibertat? Els resultats de moltes investigacions sobre l‟engany en les relacions de ...