Now showing items 2973-2992 of 41445

    Aprenentatge col·laboratiu amb suport de l’ordinador. Influència de la demanda en el procés i els resultats d’aprenentatge 

    Becerril Balín, Lorena (Date of defense: 2011-10-14)

    La principal finalitat d’aquest treball d’investigació és aprofundir en l’estudi psicoeducatiu de l’aprenentatge col•laboratiu amb suport de l’ordinador en tasques de cerca i d’elaboració de la informació en l’educació ...

    Aprenentatge de la lectura inicial: una aproximació als coneixements dels infants i a les estratègies d'ensenyament, L' 

    Castells Gómez, Núria (Date of defense: 2006-11-22)

    Malgrat el nombre ingent d'investigacions sobre els coneixements que els alumnes construeixen sobre la lectura, encara existeixen aspectes confusos, i fins i tot contradictoris, al voltant de la importància que juguen ...

    L'aprenentatge dels estudiants adolescents utilitzant les TIC: entre l'escola i les xarxes? Anàlisi de l'entorn personal d'aprenentatge (PLE) dels estudiants de secundària en els nous contextos sociodigitals 

    Ávila Morera, Francesc Xavier (Date of defense: 2015-03-26)

    Actualment, l’aprenentatge no es pot entendre només com un procés d’assimilació o de construcció de coneixement; cal considerar que flueix a la xarxa i que s’elabora socialment. Avui els nois aprenen a l’escola, però també ...

    Aprenentatge democràtic i ciutadania a través de la participació de quatre joves: una perspectiva narrativa 

    Parareda Pallarès, Alba (Date of defense: 2018-02-09)

    Aquesta tesi doctoral estudia com les experiències de participació contribueixen a la vivència de la ciutadania de quatre joves d’origen familiar immigrat. Es parteix del concepte de ciutadania-com-a-pràctica, que és la ...

    Aprenentatge dialògic de les ciències per indagació amb suport de tecnologia 2.0: un estudi en la formació inicial del professorat 

    Guiral i Herrera, Alba (Date of defense: 2017-12-01)

    Aquesta tesi proposa un model pedagògic per a la formació del professorat que promou l’aprenentatge dialògic de les ciències per indagació amb suport de tecnologia 2.0 i es dissenya un projecte de Ciències de la Terra. Des ...

    Aprenentatge entre iguals i aprenentatge informal a l'organització. Plantejament d’un nou itinerari d’investigació per a l’Aprenentatge Organitzatiu 

    Riera Claret, Carlota (Date of defense: 2013-07-29)

    Aquesta tesi planteja un nou itinerari d’investigació per a l’aprenentatge a les organitzacions. Per fer-ho, proposa un nou model teòric que s’articula a partir de tres elements: aprenentatge organitzatiu, aprenentatge ...

    Aprenentatge i competència dels mestres. Un estudi de cas de l’activitat conjunta de planificació des d’una perspectiva psicològica 

    Ginesta Fontserè, Anna (Date of defense: 2021-06-16)

    En aquesta recerca entenem l'aprenentatge de la professió en un continuun que es desplega al llarg de la vida professional en un ampli ventall de situacions. L'aprenentatge dels mestres no es pot ubicar només en espais ...

    Aprenentatge i comprensió dels nombres enters: Estudi de significats construïts per alumnes de 15 i 16 anys 

    Maynou i Terri, Josep (Date of defense: 2017-09-13)

    La recerca de tesi doctoral, "Aprenentatge i comprensió dels nombres enters: Estudi de significats construïts per alumnes de 15 i 16 anys", s'inscriu en l'àrea de coneixement d'educació matemàtica, dins del domini d'estudis ...

    Aprenentatge informal en docència del professorat universitari novell 

    Encinar Prat, Laia (Date of defense: 2021-07-02)

    La docència és una de les funcions que desenvolupa el professorat universitari, però la formació reglada que reben entorn aquesta és escassa. A més, el professorat novell, que es troba en l'etapa inicial del seu desenvolupament ...

    Aprenentatge integrat de continguts d'educació física i llengua anglesa: Educació física al cicle superior de primària / Physical education ant English integrated learning: PE in CLIL in 5th grade of Primmary School 

    Coral, Josep (Date of defense: 2012-04-25)

    The present dissertation is concerned with the Content and Language Integrated Learning (CLIL) approach as it is applied to Physical Education (PE). CLIL is a teaching approach which uses foreign language as a tool to ...

    Apriority and Colour Inclusion 

    Reining, Stefan (Date of defense: 2014-06-20)

    My central aim in this dissertation is to propose a new version of local scepticism regarding the a priori, namely, a version of scepticism regarding the apriority of (knowledge of) truths about certain relations between ...

    Aprofitament de residus vegetals per a la concentració i separació d'ions metàl·lics de solucions aquoses 

    Fiol Santaló, Núria (Date of defense: 2005-02-08)

    La adsorció sobre carbó actiu és un tractament habitual para a l'eliminació de metalls contaminants d'afluents aquosos. Amb la finalitat de reduir el cost dels tractament actuals s'està estudiant la utilització d'adsorbents ...

    Aprofitament i transformació de matèries primeres per a l’elaboració d’ornaments durant la prehistòria recent (5600-3400 cal. ane) al nord-est de la península Ibèrica 

    Oliva Poveda, Mònica (Date of defense: 2015-12-02)

    L’elaboració d’aquesta tesi parteix de l’estudi de les estratègies de gestió i aprofitament de diverses matèries primeres que es duia a terme per a la producció d’ornaments personals en el si de les comunitats prehistòriques ...

    Aprofundiment en la relació estructura/funció de diverses metal·lotioneïnes (MTs) per analitzar els factors que determinen la seva especificitat metàl·lica 

    Pérez Rafael, Sílvia (Date of defense: 2013-12-20)

    La tasca investigadora realitzada, i recollida en la present Tesi Doctoral, és el resultat de l'estudi i caracterització de l'especificitat metàl·lica, vers Zn(II), Cu(I) i Cd(II), de diferents metal·lotioneïnes i de ...

    Aprofundiment en la relació estructura/funció de les metal·lotioneïnes (MTs). Estudi de la capacitat coordinant i de la influència de lligands no proteics en MT4 de mamífer i altres MTs relacionades 

    Villarreal Tolchinsky, Laura (Date of defense: 2005-11-03)

    La Tesi Doctoral aquí presentada s'ha dedicat a l'estudi del comportament de diferents metal·lotioneïnes de diversos organismes envers els ions metàl·lics Zn(II), Cd(II) i Cu(I), amb la finalitat de validar una nova proposta ...

    Apropiaciones sociodeportivas de espacios públicos urbanos. El caso de la comunidad cochabambina en Barcelona 

    Borrás Tissoni, Omar (Date of defense: 2013-02-20)

    Estudio cualitativo y cuantitativo de las apropiaciones de espacios públicos y semipúblicos de Barcelona y poblaciones limítrofes para la práctica del deporte por parte de colectivos de trabajadores extranjeros procedentes ...

    Apropiacions socials d’un espai funerari arquitecturitzat. El cas del Cementiri Nou d’Igualada 

    García-Torra, Mª Dolors (Date of defense: 2019-04-26)

    És cert que un cop produït el traspàs, els morts canvien de domicili i van a parar a dominis invisibles o al no res. Però també requereixen algun tipus de presència entre els mortals en el seu mateix mon físic. A la ciutat ...

    La apropiación de la obra científica de John Tyndall en España: (1868-1898) 

    Villar Piñón, José Antonio (Date of defense: 2014-12-02)

    La figura del físico irlandés John Tyndall (1820-1893), postergada en la historia de la ciencia hasta fechas recientes, ha recobrado actualidad a la luz de los trabajos de estudiosos de la época victoriana como William H. ...

    Apropiación de las TIC en la infancia y su impacto en la comunidad: posibilidades y límites del modelo educativo Quinta Dimensión en un contexto de vulnerabilidad social en Uruguay 

    Da Silva Ramos, Mónica Elena (Date of defense: 2018-02-27)

    La recerca se centra en els processos d'apropiació de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) en la infància a partir del desenvolupament del model educatiu i col·laboratiu Cinquena Dimensió (5D) en un ...

    La apropiación tecno-pedagógica en la escuela. Un estudio de casos 

    Rossi Cordero, Andrea (Date of defense: 2015-09-17)

    La irrupción de las nuevas tecnologías y el advenimiento de la sociedad del conocimiento han implicado una nueva concepción de la alfabetización y del aprendizaje, y con ello, nuevos desafíos globales y locales para la ...