Now showing items 74-93 of 118

    La joyeria del museu d’arqueologia de Catalunya - Barcelona de los siglos VII a.C - II d.C 

    Garcia Benajes, Elisenda (Date of defense: 2018-09-17)

    La tesis que aquí se presenta trata sobre la joyería procedente de los yacimientos arqueológicos de Empúries y Pollentia (Mallorca) respectivamente, conservadas actualmente en el Museu d´Arqueologia de Catalunya (MAC) en ...

    La musica ficta en la polifonia renaixentista hispànica a través de les adaptacions instrumentals 

    Alern Vázquez, Francesc Xavier (Date of defense: 2015-07-17)

    A l’hora d’editar o d’interpretar una obra de música vocal del Renaixement ens enfrontem amb un problema fonamental: la notació blanca renaixentista no té tota la informació que ens cal per a la seva interpretació. Un ...

    La música a la Catedral de Girona durant la primera meitat del segle XIX 

    Galdon i Arrue, Maria Montiel (Date of defense: 2003-06-26)

    Estudi de la capella de música de la catedral de Girona, les places de què constava (mestre de capella, organista, quatre escolans de cor, quatre violins, dues violes, un contrabaix, quatre instrumentistes de vent fusta, ...

    La Música a la col·legiata basílica de Santa Maria de la Seu de Manresa: 1714-1808. Dades documentals per a la seva reconstrucció amb una aproximació al repertori litúrgic conservat 

    Ballús Casóliva, Glòria (Date of defense: 2004-06-07)

    Manresa, ciutat mitjana de Catalunya, important pels seus esdeveniments històrics; l'església de Santa Maria de la Seu, nucli central on si celebraven les festivitats i commemoracions rellevants, a més de la seva litúrgia ...

    La música a Mallorca en el segle XVII 

    Menzel Sansó, Cristina (Date of defense: 2012-10-26)

    L’objectiu de la tesi és l’estudi de la música a Mallorca durant el segle XVII. La recuperació i estudi de les fonts musicals conservades en la catedral de Mallorca és l’eix principal de la tesi, que, però, vol presentar ...

    La Obra Compositiva de Emilio Pujol (*1886; 1980): Estudio Comparativo, Catálogo y Edición Crítica 

    Hernández Ramírez, Fabián Edmundo (Date of defense: 2010-06-22)

    El objetivo principal de esta tesis es recuperar la totalidad de la obra compositiva de Emilio Pujol y ponerla al alcance de ejecutantes, maestros e investigadores. La investigación llevada a cabo ha permitido recopilar ...

    La obra del compositor Joan Guinjoan 

    Fernández García, Rosa María (Date of defense: 2001-11-10)

    La presente tesis surgió como idea en 1993, en el curso del Festival Internacional de Música y Danza de Granada, que tuvo como ámbito de estudio la música contemporánea en España. En él, el profesor y compositor Albert ...

    La teoría de canto de órgano y contrapunto en el renacimiento español: La sumula de canto de organo de Domingo Marcos Durán como modelo 

    Galán Gómez, Santiago (Date of defense: 2014-07-02)

    La presente Tesis investiga los fundamentos de la teoría sobre polifonía y contrapunto en España a finales del siglo XV y principios del XVI. Partiendo de la edición crítica del primer tratado impreso en España sobre ...

    La vihuela de arco hispana. Las cuerdas de tripa y la reflexión en el cóncavo como aspectos esenciales en la producción de su sonido 

    Marín Corbí, Fernando (Date of defense: 2016-07-08)

    Una hipótesis de caracterización acústica del modelo de ‘vihuela’ (término genérico usado para denominar cualquier tipo de instrumento musical de cuerda con mango y caja de resonancia) frotada con arco, desarrollado hacia ...

    Les compositores catalanes del segle XIX: Un impuls creador 

    Garrigosa Massana, Maria Teresa (Date of defense: 2019-03-10)

    En aquest treball s’ha sistematitzat, descobert i indexat un repertori que fins ara no s’havia estudiat, l’obra de les compositores que visqueren a Catalunya durant el segle XIX, des de la primera de la qual tenim referència, ...

    Les pistes de ball durant el primer franquisme: espais de lleure a l’Horta-Albufera 

    Ferrer Senabre, Isabel (Date of defense: 2013-12-02)

    Aquest treball analitza les pràctiques socials entorn les pistes de ball d’una comarca valenciana central, l’Horta-Albufera, durant les dècades dels anys quaranta i cinquanta del segle XX. Parteix de la reflexió sobre la ...

    Les sardanes de Pep Ventura i la música popular a Catalunya entre la restauració dels Jocs Florals i la Primera República (1859-1874) 

    Costal i Fornells, Anna (Date of defense: 2014-07-04)

    Al segle XIX neix un nou concepte de música popular, estretament relacionat amb el final de l'Antic Règim i amb l'obertura d'Europa i dels territoris colonials a diverses possibilitats econòmiques, polítiques, socials i ...

    Los acrodes de Tristán. Una contribución al estudio de la armonía de Richard Wagner 

    Estapé i Madinabeitia, Víctor (Date of defense: 2016-07-07)

    El "Acorde de Tristán", la primera armonía que se escucha en el drama musical de Wagner Tristan und Isolde, goza de una doble reputación, como el punto de partida de la armonía moderna, y como el centro de una controversia ...

    Lògiques estructurals en les sonades de flaüta i tambor de les illes Pitiüses: aportació a l’estudi de les músiques de transmissió oral de la Mediterrània occidental 

    Escandell Guasch, Jaume (Date of defense: 2012-07-16)

    La tesi se centra en l’anàlisi de les lògiques estructurals que regeixen el funcionament del repertori instrumental per al conjunt de flaüta (flauta de tres forats) i tambor de les illes d’Eivissa i Formentera (illes ...

    L’arquitectura religiosa en els antics territoris de la Corona de Mallorca, segles XIII-XIV Un estudi de paisatge monumental 

    Reus Planells, Guiem Alexandre (Date of defense: 2017-10-05)

    Aquesta tesi doctoral proposa l’estudi de l’arquitectura religiosa construïda en el conjunt dels territoris que varen pertànyer a la Corona de Mallorca, des de la conquesta catalana de l’illa l’any 1229, per part de Jaume ...

    L’art gràfic a Barcelona. El llibre il·lustrat 1800-1843 

    Verneda Ribera, Meritxell (Date of defense: 2012-06-14)

    El gravat calcogràfic produït a Barcelona durant la primera meitat de segle XIX és l’objectiu d’aquesta tesi. L’estudi d’aquest art gràfic centra el seu anàlisi com a fenomen lligat a l’activitat productiva de les impremtes, ...

    L’ensenyament del piano a Barcelona: 1850-1901 

    Marín Cos, Estel (Date of defense: 2017-12-04)

    Aquesta tesi doctoral té com a objecte d’estudi mostrar el desenvolupament de l’activitat docent del piano a la ciutat de Barcelona durant la segona meitat del segle XIX a través de tres grans nuclis: les entitats ...

    L’orfebreria romànica a Catalunya (950-1250) 

    Duran-Porta, Joan (Date of defense: 2015-12-18)

    La tesi doctoral que aquí es presenta té com a objectiu fonamental traçar una panoràmica d’abast ampli sobre els fenòmens tant de la producció com de la recepció de l’orfebreria plenomedieval a Catalunya. Es tracta d’un ...

    L’Orquestra Simfònica de Girona (1929-1937). Un projecte de regeneració cultural a través de la música 

    Gay i Puigbert, Joan (Date of defense: 2018-02-07)

    L’Orquestra Simfònica de Girona va presentar-se el 5 de juliol de 1929. La tardor següent va protagonitzar una petita gira per les associacions de música de Palafrugell, Palamós, Sant Feliu de Guíxols, Figueres, Sabadell ...

    L’univers estètic de Joaquim Homs (1906 – 2003) 

    Garrobé Marqui, Alexandre (Date of defense: 2015-05-29)

    Amb el pas dels anys, la figura de Joaquim Homs (1906-2003) ha quedat associada a una sèrie de tòpics, com la relació amb Robert Gerhard, la condició de pioner del dodecatonisme a la península o la seva timidesa. En no ...