Adequació del perfil del mestre davant les necessitats socioeducatives actuals: Consideracions i propostes per a la formació inicial 

    Fontanet Caparrós, Anna Isabel (Date of defense: 2017-01-29)

    Des de fa anys, la formació inicial dels mestres és objecte de discussió en l’àmbit educatiu, així com les competències que aquests han d'assolir i demostrar, les seves característiques, habilitats, actituds i coneixemen ...

    Análisi de la relació entre la passió vers la funció directiva escolar i les creences prèvies sobre aprenentatge i lideratge. Estudi en una mostra de Directius Escolars de Catalunya 

    Rodríguez García, Eva (Date of defense: 2021-05-28)

    La direcció escolar està considerada per la literatura científica el segon factor més influent en els resultats escolars, després de l’acció del professorat. La nostra recerca analitza les relacions que s’estableixen entre ...

    Aproximación a la relación de Coaching en Educación con las Competencias Emocionales de los docentes. Estudio de caso en un centro escolar de E.S.O. en Barcelona 

    Chianese, Claudia (Date of defense: 2021-09-21)

    La transformació que està vivint l’educació exigeix un canvi de rol per al docent i el desenvolupament de les seves competències emocionals (CEmo), necessàries per facilitar una orientació millor en el procés d’aprenentatge ...

    CAP A UNA ESCOLA JUSTA: la incorporació de la justícia restaurativa en l'àmbit escolar 

    Albertí Cortés, Mònica (Date of defense: 2016-02-09)

    Els programes de mediació s'han consolidat com un procediment efectiu per a la millora de la convivència, tot i això, en la majoria d'escoles, la concepció dels conflictes i les accions per afrontar-los encara s’ancoren ...

    Community of Inquiry (COI) and Self-Directed Learning (SDL) in Online Environments: An Exploratory, Correlational and Critical Analysis of MOOCs. Introduction to Cybersecurity MOOC Case Study 

    Ferrer Mico, Maria Teresa (Date of defense: 2016-02-05)

    L’objectiu d’aquesta recerca multi-paradigmàtica és presentar un anàlisis exploratori, correlacional y crític dels MOOC (Massive Open Online Courses) entesos com a comunitats d’aprenentatge participatius i descobrir el rol ...

    La competència comunicativa oral a la Universitat: disseny, implementació d'un programa de comunicació oral a través de presentacions en públic per a docents universitaris de l'àmbit de l'economia i l'empresa i valoració d'impacte entre l'alumnat 

    Hernández Escolano, María del Carmen (Date of defense: 2016-02-02)

    Entre les competències generals/transversals amb que es dissenyen els nous plans d’estudi a la universitat, la competència comunicativa és considerada clau, altament valorada per l’entorn sòcioprofessional. L’estudi ...

    El lideratge de la innovació educativa per implementar l'AICLE als centres educatius: Estudi de casos 

    Soler Ortínez, David (Date of defense: 2017-07-18)

    Aquesta tesi explora el lideratge en la implementació de l’Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengua estrangera (AICLE; en anglès Content and Language Integrated Learning, CLIL) en tres centres educatius d’ensenyament ...

    El malestar docente en educación Básica y Media Superior (un estudio comparativo entre los niveles de preescolar, primaria, secundaria y preparatoria) 

    García Hernandez, Luis Fernando (Date of defense: 2017-12-13)

    L'estudi busca comprendre i analitzar una mica més el fenomen del malestar docent o burnout des d'una perspectiva més global i actualitzada. Així mateix, busquem analitzar també els factors determinants del malestar docent ...

    El rol de las estrategias socioafectivas en la enseñanza y el aprendizaje colaborativo y situado de la traducción en una clase virtual 

    Mansilla, Diego Adrián (Date of defense: 2022-10-24)

    L'ensenyament virtual ha crescut substancialment en els últims anys, i les projeccions indiquen que continuarà en augment. Els programes de formació de traductors professionals també reflecteixen aquesta tendència. L'objectiu ...

    Elaboració i validació d'un protocol per a l'avaluació de la qualitat educativa dels menjadors de parvulari 

    Geis Balagué, Maria Àngels (Date of defense: 2014-02-28)

    La tesi que presentem vol donar resposta a la necessitat que tenen els infants de parvulari (de 3 a 6 anys) que totes les situacions i moments que passen a l’escola esdevinguin educatius. Constatem que a Catalunya el nombre ...

    Empirical approach to the effect of social capital on the lifestyle, eating habits and weight status of a sample of Catalan adolescents. A specific focus on the family environment in different socioeconomic contexts 

    Carrillo Alvarez, Elena (Date of defense: 2016-01-20)

    El capital social, definit com els recursos als quals es té accés gràcies a la participació en grups o xarxes, ha estat reconegut com un determinant social de la salut. No obstant, el seu efecte ha estat poc investigat en ...

    La efectividad de los programas de desarrollo competencial emocional en la universidad. Evaluación del impacto de un Programa de Auto Liderazgo en las competencias emocionales del alumnado en Masters de Management en la Ciudad de Barcelona 

    Montalvo García, Adolfo (Date of defense: 2021-09-22)

    La finalitat d'aquesta tesi doctoral és desvetllar quin desenvolupament competencial emocional presenta l'alumnat universitari que fa un Programa d'Auto Lideratge opcional, indagant en el poder explicatiu dels trets de la ...

    La integració de l'Art en Educació: el cas d'Art i Escola del Centre d'Arts Contemporànies de Vic (ACVIC) 

    Llevadot González, Margarida (Date of defense: 2017-07-06)

    L'objectiu principal de la tesi és analitzar i interpretar un projecte que permet posar en marxa un veritable procés creatiu d’hibridació entre l’àmbit educatiu i l’artístic. La recerca dedica la primera part, el marc ...

    La sistematización de un protocolo clínico para la inclusión de la musicoterapia en la rehabilitación de niños y adultos con parálisis cerebral 

    Clancy Abercrombie, Catherine Ann (Date of defense: 2014-04-29)

    Estudi post - test descriptiu realitzat a l'entorn d'una escola d’educació especial de nens i joves amb Paràlisi Cerebral (PC), que aporta una valuosa informació sobre la integració de la musicoteràpia (MT) en l'equip ...

    Les percepcions de l’esport en edat escolar en els alumnes entre 10 i 16 anys: Un estudi de cas múltiple a l’Escola Pia Balmes (Barcelona), Southwark Primary School i Djanogly City Academy (Nottingham) 

    Franco Sola, Marc (Date of defense: 2015-12-21)

    L’esport escolar és una activitat educativa, basada en l’aprenentatge d’un esport i que esdevé organitzada fora de l’horari lectiu d’escola. Aquesta investigació es planteja interpretar les percepcions que mostren tenir ...

    The effectiveness of educational collaborative networks: The leadership of collaborative innovation 

    Díaz Gibson, Jordi (Date of defense: 2014-11-06)

    La implementació de Xarxes socioeducatives (XS) s'ha convertit en una estratègia emergent per a la millora educativa i social als països occidentals. Aquests programes pretenen fer front als principals reptes educatius des ...

    Using Flipped Learning to Teach English as an Additional Language in Higher Education: A case study 

    Ruiz Laiseca, Maria Elena (Date of defense: 2022-01-25)

    Aquesta tesi investiga com la Classe Invertida (CI) pot utilitzar-se amb exit per ensenyar angles com a !lengua addicional (ALA) a la universitat. Tot i que estudis recents sobre la CI han investigat la seva eficacia pel ...

    Web searching for Translation: an Exploratory and multiple-Case-Study 

    Enríquez Raído, Vanesa (Date of defense: 2011-04-14)

    En aquest treball exploratori s'estudien les conductes de cercad'informació a la web d'un total de sis participants (quatre estudiants de traducció en el seu primer any d'estudis de postgrau i dos traductors professionals ...