Anàlisi legal i ètica de la publicitat audiovisual dels medicaments no subjectes a prescripció 

    Vinyals i Corney, Manel (Date of defense: 2012-10-19)

    In order to analyze advertising messages from a legal and ethical standpoint, this research delimits the object of study to the category that corresponds to medicines not subject to prescription. Medicines as a specific ...

    Cultura empresarial humanista como centro de un modelo estratégico que genera valor conectado en red: modelo CulteX 

    Montenegro Gálvez, Diego Ignacio (Date of defense: 2021-09-22)

    The world has gone from linear growth to exponential growth. The advancement of technology in the 4.0 era, together with ingredients such as globalization and human mobility, it produces that everything is lived in real ...

    Els fonaments de la docència publicitària a Catalunya, a través de l'aportació científica de Pere Prat Gaballí 

    Vidal Santorum, Adrià (Date of defense: 2020-10-07)

    Advertising in Catalonia originated thanks to Catalan pioneers´ business vision, instinct and tenacity. One of the principal pioneers of the modern Catalan advertising was Pere Prat Gaballí (Barcelona, 1885-1962). His ...

    Emocions i publicitat. El lligam emocional entre l'emissor i el receptor de la publicitat 

    Puig i Borràs, Núria (Date of defense: 2011-03-11)

    Aquesta tesi analitza i posa en relació, des d'un punt de vista teòric, la funció del sistema emocional humà y els processos de la comunicació publicitària. I busca en l'estètica i l'art, i més concretament en la pintura, ...