Advancing the study of happiness: New contributions about how affective and cognitive mechanisms are involved in the experience of happiness 

    Blasco Belled, Ana (Date of defense: 2019-12-17)

    La present tesi tracta de contribuir a l'estudi de la felicitat mitjançant l'abordatge de quatre qüestions que, fins al moment, han aportat resultats ambigus o han estat poc investigades. En primer lloc, aclarir el paper ...

    Afrontament de la mort i del morir dels estudiants de Medicina de la Universitat de Lleida 

    Agustí Farreny, Anna Maria (Date of defense: 2016-01-22)

    Els estudiants de Medicina són joves que, des que entren a la facultat, treballen enmig de la pèrdua i provenen d’una societat que no té cultura de mort i l’amaga. Entenem que això pot representar un xoc important en la ...

    Anàlisi de les interaccions dialògiques entre docent i alumnes d'educació Primària per al desenvolupament de processos d'aprenentatge col·laboratiu en una Wiki 

    Jové Amador, Rosanna (Date of defense: 2016-12-16)

    Aquesta tesi pretén (1). Caracteritzar el tipus d’ajudes que proporciona la docent als alumnes durant la seva interacció en una Wiki, (2) Analitzar com evolucionen aquestes ajudes al llarg de la proposta educativa i (3) ...

    Análisis de los indicadores de la percepción subjetiva de la fatiga, en pilotos de pruebas deportivas de motociclismo Rally-Raid Dakar 

    Gil Moreno de Mora, Gonzalo (Date of defense: 2015-12-21)

    Se realizó un estudio sobre pilotos motociclistas del Rally de desierto tipo Dakar. Esta investigación planteó tres objetivos: identificar un listado de indicadores de la percepción subjetiva de fatiga; analizar la ...

    Aprender a aprender juntos con tecnología interactiva en la educación secundaria: Estudio de la emergencia de procesos de liderazgo distribuido 

    Martí Ros, Laura (Date of defense: 2022-11-23)

    Aquesta investigació se centra en estudiar com l'alumnat de secundària desenvolupa estratègies per aprendre a aprendre junts en la resolució de problemes complexos de l'àrea de ciències, després de participar en una ...

    Arteterapia en un entorno escolar inclusivo y el Método del Análisis de la Interacción 

    Miret Latas, Maria Àngels (Date of defense: 2014-11-12)

    Esta investigación se lleva a cabo para divulgar los beneficios que aporta la introducción del Arteterapia en el contexto educativo y a la vez sirve como mirada del propio profesional a su trabajo. Normalmente nos fijamos ...

    Atención plena en estudiantes de educación secundaria: impacto en los problemas de los adolescentes, la concentración, flexibilidad cognitiva y rendimiento académico 

    Mercader Rovira, Alberto (Date of defense: 2022-07-28)

    Segons diverses investigacions, el rang mitjà d'aparició dels trastorns de l'estat d'ànim i els problemes en el control dels impulsos se situa entre els 7 i els 15 anys, en una etapa clau del desenvolupament i de la maduració ...

    Atención y funciones ejecutivas en la fibromialgia 

    Gelonch Rosinach, Olga (Date of defense: 2017-09-22)

    L'objectiu d'aquesta tesi va ser estudiar el rendiment neuropsicològic en dones amb fibromiàlgia (FM), i la seva relació amb les queixes cognitives i amb els símptomes associats a la malaltia. Es van incloure 110 dones amb ...

    Competència i actituds davant la mort en estudiants dels Graus de Mestre: Efectes d’un programa sobre la mort 

    Fontova Iriondo, Marta (Date of defense: 2017-07-14)

    La manera en com els professors afronten la mort a l’aula és important per a la posterior comprensió de la mort i el dol dels seus alumnes, infants i adolescents. Per aquest motiu, s’ha realitzat un estudi analític transversal ...

    Conectar Jugando: executive functions training through modern board games in primary education 

    Vita Barrull, Núria (Date of defense: 2023-07-21)

    Les funcions executives juguen un paper important en el desenvolupament cognitiu i educatiu dels infants en l'etapa escolar. Estudis anteriors han obtingut resultats prometedors en l'ús de jocs de taula moderns (fillers) ...

    Construcció d’un instrument de mesura especialitzat en l’avaluació del llenguatge oral 

    Boronat Olivart, Cristina (Date of defense: 2021-12-09)

    En aquest estudi, el principal objectiu és l’elaboració d’un test de llenguatge oral estandarditzat i baremat, del qual la principal motivació és l’avaluació del llenguatge oral en etapes importants en l’adquisició del ...

    Corrección del estrés emocional a través del Mindfulness: aplicaciones en la lesión deportiva 

    Solé Cases, Silvia (Date of defense: 2015-07-01)

    En el deporte la lesión deportiva constituye un problema grave, por su elevada prevalencia y sus consecuencias físicas, emocionales y sociales que representa. El campo de la psicología del deporte ha estudiado ampliamente ...

    Dificultats i potencialitats durant l’adolescència: la resiliència vers al trauma 

    Sotillo Saez, Esther (Date of defense: 2022-09-13)

    Les experiències estressants (SLE) o les experiències traumàtiques (TLE), augmentarien la probabilitat de desenvolupar conductes delictives en població infractora. Diferents factors de risc i resiliència modularien aquesta ...

    Efecte diferencial de la burnout laboral en diverses professions assistencials: el paper de la personalitat, la salut i el clima social 

    Palau Domingo, Ona (Date of defense: 2016-12-12)

    Aquest estudi va ser dissenyat amb la finalitat de comparar la percepció de la burnout entre quatre col•lectius professionals de la província de Lleida que fan feines assistencials. La mostra estudiada ha estat de 596 ...

    Efectos de un entrenamiento basado en mindfulness (atención o conciencia plena) sobre la salud psíquica y las habilidades de autocuidado y cuidado de otros en estudiantes de medicina 

    Oró Palau, Pere (Date of defense: 2016-06-17)

    Se estudia la efectividad de una intervención basada en mindfulness, adaptada a estudiantes de medicina. Han participado 116 estudiantes de la Facultat de Medicina de la Universitat de Lleida. Grupo Experimental formado ...

    Eficàcia comparada de dos tractaments no farmacològics en la síndrome de la fibromiàlgia 

    Bosa López, Laura (Date of defense: 2016-01-21)

    L’objectiu de l’estudi és comparar l’eficàcia entre un grup de tractament multidisciplinar que inclou teràpia cognitiu-conductual, un grup de teràpia basada en el Mindfulness i un grup control en la clínica afectiva, de ...

    El impacto de las competencias del coaching no directivo en los mecanismos de creatividad del cerebro 

    Bartolomé Anguita, Gorka Bartoloma (Date of defense: 2021-09-21)

    La professió del coaching es troba sota una indefinició metodològica i identitària, la qual cosa provoca que, contínuament, es donin malentesos quant a la seva pràctica i essència. La finalitat d'aquesta tesi va ser, en ...