Cluster industrial y desarrollo territorial: el caso del polo petroquímico de Bahía Blanca (Agentina) 

    Cincunegui, Carmen (Date of defense: 2010-06-11)

    La tesis es un estudio de caso del Polo Petroquímico de Bahía Blanca (Argentina), que analiza su evolución y su configuración actual centrándose en su adecuación o no al modelo de cluster industrial y su contribución al ...

    Collaborative Healthcare: Understanding its Meanings from different Agents 

    Maghsoudi, Tahereh (Date of defense: 2022-06-21)

    Aquesta tesis es centra en l’estudi del concepte d’assistència sanitària col•laborativa. El sistema de provisió d’assistència sanitària involucra diferents parts i agents que pretenen proporcionar serveis per promoure, ...

    El impacto de la creatividad. Estudio de caso en el ámbito de la arquitectura y la biotecnología 

    Morlà Folch, Teresa (Date of defense: 2019-06-28)

    Com que la creativitat és una prioritat en l'aprenentatge del segle XXI, l'objectiu de la present tesi és contribuir al coneixement de les claus formatives que caracteritzen els i les professionals creatives. Una d'aquestes ...

    El proceso de internacionalización del sector auxiliar de automoción en España. Estudio de dos casos: Maisa y Ficosa 

    Margalef Llebaria, Joaquim (Date of defense: 2004-06-15)

    El análisis de la evolución de dos empresas en su dinámica de adaptación a las<br/>transformaciones del sector de automoción en España y muy específicamente de su<br/>industria auxiliar es el objetivo de esta tesis. El ...

    Elementos competitivos en base a la eficiencia colectiva de las empresas pertenecientes a un cluster emergente: el cluster minero de antofagasta 

    Pezoa Fuentes, Claudia Andrea (Date of defense: 2010-11-23)

    La tesis analiza el impacto de los factores determinantes de la competitividad empresarial (sectoriales, empresariales y, sobre todo, sistémicos) en un cluster emergente. El énfasis en los factores sistémicos se deriva de ...

    Essays on Cultural and Creative Industries: Clustering, Location and Employment Growth 

    Maddah, Lina (Date of defense: 2021-04-15)

    Aquesta tesi contribueix al debat contemporani sobre el paper econòmic de les Indústries Culturals i Creatives (ICCs). En primer lloc, la tesi analitza l'impacte de l'especialització en les ICCs sobre el creixement total ...

    Estudio longitudinal de una muestra de estudiantes catalanes con conductas a riesgo de tca (trastornos de la conducta alimentaria) 

    Sancho Lucmort, Carolina (Date of defense: 2008-09-15)

    OBJETIVOS: El objetivo general de la tesis fue el de obtener información sobre la prevalencia, persistencia, incidencia y factores de riesgo de los trastornos de la conducta alimentaria (TCA) al inicio de la adolescencia ...

    Firm value and performance analysis: Impact and implications of implementing sustainability initiatives for the airline industry 

    Abdi, Yaghoub (Date of defense: 2022-12-15)

    Aquesta tesi doctoral es basa en l'estudi de l'associació del valor de la signatura empresarial, el rendiment financer (FP, sigles en anglès) i les iniciatives de sostenibilitat aplicades a la indústria de transport aeri. ...

    How employees accept robots at work 

    Montero Vilela, Juan Andres (Date of defense: 2023-11-27)

    Aquesta investigació analitza l'acceptació dels robots a la feina per part dels empleats. Aquest procés d'automatització pot representar un desafiament si no s'integra adequadament dins l'organització i si no es minimitzen ...

    El huésped-consumidor como sujeto internacional de protección frente a las plataformas en línea de alojamientos turísticos 

    Canales Gutíerrez, Silvana (Date of defense: 2022-09-30)

    Els hostes com a consumidors en el marc del contracte d'intermediació digital amb element internacional subscrit amb una plataforma en línia per a allotjaments turístics, poden ser subjectes d'especial protecció tant per ...

    Innovation, Market Structure, and Cooperative R&D Strategies 

    Ibáñez Zárate, Guiomar (Date of defense: 2015-06-22)

    En un ambient competitiu, on la innovació és complexa, arriscada i costosa, les empreses consideren freqüentment la col•laboració com una estratègia d'innovació. Aquestes estratègies poden prendre la forma de research joint ...

    La Cooperativa Integral Catalana: una plataforma para una red de redes 

    Tarifa Ortiz, Rafael (Date of defense: 2017-09-20)

    La Cooperativa Integral Catalana (CIC) és una plataforma per a una xarxa de xarxes que des de l'autogestió intenta generar la infraestructura material i immaterial que ha de possibilitar als seus membres desfer-se de les ...

    La integración vertical entre niveles asistenciales en el sistema sanitario español 

    López Panisello, María Belén (Date of defense: 2017-02-13)

    L'envelliment, la cronicitat i la dependència estan augmentant la necessitat i la utilització dels serveis sociosanitaris a Espanya (Sañudo i Garrote, 2005). A més, l'envelliment de la població i la prevalença de les ...

    New perspectives on organitzational design based on the analysis of complex communication networks 

    Guimerà Manrique, Roger (Date of defense: 2002-12-20)

    La companyia química típica és una companyia gran, sovint amb milers de treballadors.<br/>Segons dades de la Unió Europea, l'any 1990 quasi el 70% de la facturació en el sector<br/>químic corresponia a empreses amb més de ...

    Platform Economics in Vertically-Related Structures 

    D'Amico, Giuseppe (Date of defense: 2022-09-21)

    A l'última dècada, l'auge i l'expansió de l'economia de plataformes ha representat la nova revolució econòmica. Recolzada per la digitalització, aquesta nova forma d'organització de l'economia ha canviat l'arquitectura ...

    Understanding the ethical consumer. Collective and individual projects and derived meanings. An exploratory study in the cooperatives of responsible consumption 

    Papaoikonomou, Eleni (Date of defense: 2009-10-29)

    El objetivo de la tesis es hacer una contribución a la creciente línea de investigación del consumidor ético. Se estudia el comportamiento del consumidor ético tanto como proyecto grupal, como proyecto individual, buscando ...