Now showing items 21-27 of 27

    Maria Montessori, Barcelona i Eladi Homs : Període 1911-1923 

    Cañigueral Viñals, Daniel (Date of defense: 2022-11-11)

    A principis del segle XX a Barcelona, ​​a causa dels canvis socials i ideològics, es va voler fer una aposta per la millora educativa. En aquells anys es feia molta investigació en noves pedagogies i una d’elles va ser la ...

    Pràctiques educatives inclusives a l'aula de música. Estudi de les condicions i les elements facilitadors a l'educació primària i secundària obligatòria 

    Carrera Peruga, Mercè (Date of defense: 2021-03-12)

    La preocupació que tots els nens i les nenes, i els nois i les noies, puguin aprendre música junts a la mateixa aula sense que ningú en quedi exclòs, o s’hi senti, és la idea que ha guiat la recerca. Partim d’una concepció ...

    Preservice teacher knowledge application: from model-centred instruction to lesson plan design 

    Jiménez i Bargalló, Isabel (Date of defense: 2016-05-20)

    Aquesta recerca analitza la capacitat que tenen els estudiants de mestre per posar en pràctica els seus aprenentatges referents a les teories d’ensenyament i aprenentatge de les ciències basades en la modelització (EACBM). ...

    Representació de la dimensió ambiental de l'estètica escolar a les escoles de bosc de Barcelona (1914-1939). Una anàlisi interpretativa del fons fotogràfic 

    Sambola i Alcobé, Rosa (Date of defense: 2021-03-03)

    Les diferents experiències d’Escola Nova europea van ser part del nou corrent de renovació pedagògica que es definia per formular una pedagogia activa, higienista, experimental i on l’infant ocupava el centre del pensament ...

    Saber en la acción. Prácticas pedagógicas indisciplinadas 

    Camps Banqué, Marta (Date of defense: 2020-01-29)

    Esta tesis doctoral se pregunta sobre las formas de aprender y enseñar que tienen lugar en las aulas de arte y diseño. Para ello analiza la aparición de disciplinas del conocimiento heredadas de la modernidad y busca ...

    The school experience of children in residential care and the role of mentoring. A European multi-source study. 

    Garcia Molsosa, Marta (Date of defense: 2020-10-13)

    Aquesta Tesis pretén aprofundir en conèixer els factors que determinen l’experiència escolar dels infants en acolliment residencial i analitzar de quina manera els programes de mentoria poden contribuir a millorar-la, a ...

    SRP: Noves estratègies d'ensenyament per a implicar els alumnes d'educació primària en el procés d'aprenentatge de la natació 

    Ramírez, Eduard (Ramírez Banzo) (Date of defense: 2012-03-02)

    L’ interès de la recerca, emmarcada en el context de la pràctica reflexiva, parteix de la voluntat de canvi de la pròpia pràctica i deriva cap al disseny, aplicació i validació d’una proposta d’intervenció (SRP) que el fa ...