Activitats aquàtiques educatives per a nadons: una proposta de formació de tècnics basada en l'assessorament 

    Boluda Viñuales, Gemma (Date of defense: 2009-11-06)

    La investigació que presentem té com a objectiu fonamental analitzar l'aplicació d'un programa aquàtic educatiu per infants de zero a tres anys a través de la formació a un grup de tècnics aquàtics mitjançant un procés ...

    Anàlisi de la implementació de l'aprenentatge cooperatiu segons el model CA/AC en mestres tutors i mestres d'educació física 

    Berenguer Carrera, Núria (Date of defense: 2024-02-14)

    L’objectiu d’aquesta recerca és analitzar la implementació de l’aprenentatge cooperatiu (AC) segons el model Cooperar per Aprendre/Aprendre a Cooperar (CA/AC) en mestres tutors i mestres d’educació física (EF). El programa ...

    Aprenentatge democràtic i ciutadania a través de la participació de quatre joves: una perspectiva narrativa 

    Parareda Pallarès, Alba (Date of defense: 2018-02-09)

    Aquesta tesi doctoral estudia com les experiències de participació contribueixen a la vivència de la ciutadania de quatre joves d’origen familiar immigrat. Es parteix del concepte de ciutadania-com-a-pràctica, que és la ...

    Cap a una escola inclusiva. Una recerca mixed methods sobre les enfocaments culturals, les polítiques de gestió i les pràctiques organitzatives per a una educació inclusiva 

    Piccioli, Marianna (Date of defense: 2019-03-28)

    Quins són els enfocaments culturals, les polítiques de gestió i les pràctiques organitzatives que fan que una institució educativa sigui inclusiva? Aquesta és la pregunta a la qual intentem donar resposta amb aquesta ...

    Contribucions pedagògiques de l'escola rural. La inclusió a les aules multigrau: un estudi de cas 

    Domingo Peñafiel, Laura (Date of defense: 2014-04-01)

    Amb el títol “Contribucions pedagògiques inclusives de l’escola rural. Un estudi de cas” aquesta tesi té com a principal objectiu aprofundir en els elements de l’escola rural i de les aules multigrau que poden promoure la ...

    El dibuix escolar infantil en temps de guerra. Anàlisi dels dibuixos del Fons Lluís Vives 

    Padrós Tuneu, Núria (Date of defense: 2023-06-02)

    Aquest treball té com a principal finalitat recuperar i difondre la memòria dels infants de Barcelona que van viure la guerra civil espanyola (1936-1939). Per a fer-ho s’han estudiat els dibuixos elaborats per l’alumnat ...

    L'educació en valors a l'escola a través del projecte de convivència. Pràctiques d'aula i formació docent 

    Vericat i Beltran, Glòria (Date of defense: 2014-01-24)

    L’escola és un reflex de la societat en la que s’inscriu. Una societat democràtica comporta una escola que visqui i practiqui la democràcia. Els nostres drets, les nostres llibertats i els nostres deures descansen sobre ...

    El reconeixement de les veus de l'alumnat per a la reflexió de la pràctica educativa a secundària 

    Farré Riera, Laura (Date of defense: 2021-07-02)

    La tesi se centra en el reconeixement de les veus de l’alumnat i en la seva participació en els contextos d’aprenentatge, i situa els nois i noies com a agents actius i corresponsables de l’acció educativa. Tot i que cada ...

    El videojuego como recurso para el aprendizaje estratégico en las aulas: el caso de Personatges en Joc 

    Eguia, José Luis (Date of defense: 2012-09-13)

    La ausencia de videojuegos como referentes de material educativo nos lleva a pensar que hemos fracasado en comprender el potencial de estos como herramientas educativas, además el hecho de que su presencia en las aulas no ...

    Elaboració, Validació i Aplicació d’un Programa d’Aprenentatge Musical per a la Millora de la Inclusió i la Cohesió de l’Alumnat a l’Aula 

    Bosch Sanfélix, Mercè (Date of defense: 2022-02-18)

    La recerca parteix de les premisses formulades per referents internacionals, com la Unesco (2009), Echeita (2006) o Ainscow, Booth i Dyson (2006), que assenyalen la importància de la formació del professorat i el desenvolupament ...

    English Rap: Una proposta interdisciplinària d'anglès i de música per a Primària 

    Medina Casanovas, Núria (Date of defense: 2014-12-04)

    Aquesta tesi doctoral és fruit d’una recerca que des d’un enfocament ecològic qualitatiu d’investigació etnogràfica centrada a l’aula, explora d’una banda els avantatges del treball interdisciplinari de les assignatures ...

    Entre converses: una recerca narrativa en pràctiques d'educació social 

    Gómez i Mundó, Anna (Date of defense: 2011-02-16)

    La investigació explora les pràctiques educatives en educació social. Tanmateix, transitar per les pràctiques educatives implica obrir-se a un món de gran complexitat. Per aquest motiu, la tesi està estructurada en tres ...

    L'avaluació en contextos educatius d'aprenentatge cooperatiu on s'implementa el Programa CA/AC: cooperar per aprendre, aprendre a cooperar 

    Jiménez Perales, Verónica (Date of defense: 2016-10-07)

    Aquesta tesi doctoral té com a finalitat l’estudi de les pràctiques avaluatives de docents d’educació infantil, primària, secundària obligatòria i secundària postobligatòria que implementen un programa didàctic inclusiu ...

    L'escola, un context per a la recerca d'infants i d'adults 

    Pujol i Mongay, Maite (Date of defense: 2021-01-20)

    La tesi doctoral recull, analitza i documenta el treball conjunt d’adults i d’infants d’educació infantil a l’escola Les Pinediques de Taradell (Osona, Catalunya) al llarg de trenta-sis anys. Una trajectòria d’experimentació ...

    La "construcció" de la "vida" dels equips cooperatius d'un aula rural des de la veu de les persones implicades: un estudi de cas longitudinal 

    Traver Albalat, Santiago (Date of defense: 2016-10-14)

    Aquest estudi es va desenvolupar en un aula rural monograu on es va implementar el Programa “Cooperar per Aprendre / Aprendre a Cooperar”, un programa didàctic inclusiu basat en l’aprenentatge cooperatiu, mentre que els ...

    La Família amb un infant amb retard en el desenvolupament i la inclusió educativa i social : les creences i les actituds de les famílies com a barreres o suports per a la inclusió 

    Sadurní Aldabas, Tomàs (Date of defense: 2017-01-13)

    En aquesta tesi ens preguntem com les creences i les actituds de les famílies es poden convertir en suports o barreres per a la seva inclusió educativa i social. Per donar resposta a la mateixa, recollim les veus de 5 ...

    La Formació inicial en mestres d'educació física a la Universitat de Vic: un espai de relació entre les activitats d'aprenentatge i la reflexió de la pràctica docent 

    Torres i Cladera, Gemma (Date of defense: 2015-07-01)

    En aquesta recerca es dissenyen i analitzen diferents activitats d'aprenentatge que possibiliten un aprenentatge autònom i reflexiu de l'estudiant a mestre d'Educació Física. Durant el darrer curs del període acadèmic es ...

    La inclusió escolar d'un infant amb diversitat funcional: una història de vida. 

    Soldevila Pérez, Jesús (Date of defense: 2015-06-04)

    Aquesta investigació proposa la descripció i anàlisi del procés d'inclusió dut a terme en una escola amb l'objectiu de fer més efectiva la inclusió d'un nen amb diversitat funcional. L'informe de tesi que presentem és fruit ...

    Les Interaccions dels nadons en les activitats aquàtiques. Conseqüències educatives 

    Pla, Gil (Date of defense: 2011-09-15)

    La present recerca té com a objectiu principals descobrir quins elements de la interacció educativa de la diada infant-adult afavoreixen o dificulten l’accés a les destreses aquàtiques per part de l’infant. Aquesta ...

    Les relacions entre els Poders públics i les Entitats religioses en matèria educativa. La qüestió de l'ensenyament de la religió 

    Codina i Esmet, Jaume (Date of defense: 2016-02-01)

    Les relacions entre els Poders públics i les Entitats religioses en matèria educativa presenten dos elements controvertits dins del nostre sistema educatiu. D’una banda, la titularitat dels centres docents. De l’altra, la ...