El producte i la seva vinculació amb la presència del model humà en la publicitat. Una anàlisi de la publicitat televisiva durant la dècada 1970-1980

dc.contributor
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual
dc.contributor.author
Camps Monsech, Juan Ramón
dc.date.accessioned
2016-04-01T17:25:26Z
dc.date.available
2016-04-01T17:25:26Z
dc.date.issued
2016-02-03
dc.identifier.isbn
9788449059520
cat
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/368232
dc.description.abstract
En aquesta tesi doctoral s’analitza la presència i el protagonisme de l’objecte/producte dels espots publicitaris espanyols durant la dècada 1970-1980. L’objectiu de la present investigació està centrat en determinar o no el protagonisme de l’objecte/producte en la publicitat televisiva durant el període estudiat i, saber al mateix temps, quina és la vinculació que aquest estableix amb la presència del model humà. Per aquesta raó, s’ha realitzat una anàlisi de contingut de caràcter quantitatiu i, en conseqüència, s’han establert unes variables a estudiar amb la finalitat d’ il·lustrar la hipòtesi principal d’aquest estudi. Les unitats a observar han estat el fons d’espots dipositats a la Filmoteca de la Generalitat de Catalunya, els quals pertanyen al període 1970-1980. Els resultats d’aquesta investigació ens mostren i confirmen la hipòtesi principal sobre el protagonisme de l’objecte/producte i quina és la vinculació que aquest estableix amb la presència del model humà.
cat
dc.description.abstract
En esta tesis doctoral se analiza la presencia y el protagonismo del objecto/producto en los espots publicitarios españoles durant la dècada 1970-1980. El objetivo de la presente investigación está centrado en determinar o no el protagonismo del objecto/producto en la publicidad televisiva durante el periodo estudiado y, saber al mismo tiempo, cuál es la vinculación que éste establece con la presencia del modelo humano. Por esta razón, se ha realitzado un analisis de contenido de carácter cuantitativo y, en consecuencia, se han establecido unas variables a estudiar con la finalitat de ilustrar la hipótesis principal de este estudio. Las unidades a observar han sido un conjunto de espots depositados en la Filmoteca de la Generalitat de Catalunya, los cuales pertenecen al periodo 1970-1980. Los resultados de esta investigación nos muestran y confirman la hipótesis principal sobre el protagonismo del objecto/producto y cual es la vinculación que éste establece con la presencia del modelo humano.
spa
dc.description.abstract
This thesis analyses the presence and leading role of object/product in televison commercials during 70’s decade in Spain. The objective of this research was to draw the leading role of object/product during this decade and to know his linking with the human model. For this reason, a quantitative content analysis tecnique was made and we employed variables that have been ilustrative about the general question about this study. We studied commercials included in the Filmoteca de la Generalitat de Catalunya during the period 1970-1980 as units of analysis. The results of this investigation show and confirm us the leading role of object/product in this studied period
eng
dc.format.extent
494 p.
cat
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
cat
cat
dc.publisher
Universitat Autònoma de Barcelona
dc.rights.license
L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
dc.rights.uri
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
*
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Producte
cat
dc.subject
Producto
cat
dc.subject
Product
cat
dc.subject
Publicitat
cat
dc.subject
Publicidad
cat
dc.subject
Advertising
cat
dc.subject
Model humà
cat
dc.subject
Modelo humano
cat
dc.subject
Human model
cat
dc.subject.other
Ciències Socials
cat
dc.title
El producte i la seva vinculació amb la presència del model humà en la publicitat. Una anàlisi de la publicitat televisiva durant la dècada 1970-1980
cat
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
65
cat
dc.contributor.authoremail
monsech99@gmail.com
cat
dc.contributor.director
Tena Parera, Daniel
dc.embargo.terms
cap
cat
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess


Documents

jrcm1de1.pdf

1.985Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)