Psicología diferencial en regulación emocional adaptativa y desadaptativa

Author

Company Romero, Ramon

Director

Oberst, Ursula

Date of defense

2016-12-02

Pages

184 p.



Department/Institute

Universitat Ramon Llull. Facultat de Psicologia, Ciències de l'Educació i de l'Esport Blanquerna

Abstract

En aquesta tesi s'analitza la freqüència d'ús d'estratègies d'intra i interregulació emocional, la seva funcionalitat i diferències en l'ús d'estratègies, tot això a través del CIRE, un qüestionari d’interregulació emocional construït i validat també en aquest mateix estudi. Aquest projecte s'ha dut a terme a través d’episodis emocionals d'enuig, tristesa i alegria. Per això han col·laborat estudiants de diferents universitats nacionals i internacionals. Els participants van descriure els episodis emocionals, especificant el tipus de succés i amb qui es va produir, van contestar el CIRE i, per finalitzar, també van completar una escala d'avaluació de les metes de regulació emocional. Els resultats de la tesi mostren que: a) hi ha indicadors de validesa per al CIRE; b) que es fa un ampli ús d'estratègies d'intra i interregulació emocional; c) que hi ha diferències entre la intra i la interregulació emocional; d) que les emocions positives (alegria) també es regulen, encara que menys que les negatives (enuig i tristesa) i e) que l'ús d'estratègies és diferent segons l'emoció que es reguli i el tipus d'episodi que produeixi aquesta emoció. Aquesta tesi s'ha elaborat per compendi de publicacions: tres articles publicats i un working paper en el qual encara s'hi està treballant.


En esta tesis se analiza la frecuencia de uso de estrategias de intra e interregulación emocional, su funcionalidad y diferencias en el uso de estrategias, todo ello a través del CIRE, un cuestionario de interregulación emocional construido y validado también en este mismo estudio. Este proyecto se ha llevado a cabo sobre episodios de enojo, tristeza y alegría. Para ello han colaborado estudiantes de distintas universidades nacionales e internacionales. Los participantes describieron los episodios emocionales, especificando el tipo de suceso y con quien se produjo, contestaron el CIRE y, para finalizar, también completaron una escala de evaluación de las metas de regulación emocional. Los resultados de la tesis muestran que: a) existen indicadores de validez para el CIRE; b) que se hace un amplio uso de estrategias de intra e interregulación emocional; c) que existen diferencias entre la intra y la interregulación emocional; d) que las emociones positivas (alegría) también se regulan, aunque menos que las negativas (enojo y tristeza) y e) que el uso de estrategias es diferente según la emoción que se regule y el tipo de episodio que produzca dicha emoción. Esta tesis se ha elaborado por compendio de publicaciones: tres artículos publicados y un working paper en el que aun se está trabajando.


In this thesis the frequency of use of emotion regulation strategies are analized both for self-regulation and the regulation of emotions of others (interpersonal emotion regulation), as well as functionality and the differences in their use, by applying the CIRE, a questionnaire of emotion regulation construed and validated in this study. This project has been carried out for episodes of anger, sadness and joy, and with participants from different national and international universities. Participants described their emotional episodes, specifying the type of event and which other persons were involved, answered the CIRE and, finally, completed a scale to assess the degree to which adaptive goals were achieved after the regulation process. The results of the thesis show that: a) there are indicators of validity of the CIRE; b) people make extensive use of intrapersonal and interpersonal regulation strategies; c) there are differences between intra- and inter-personal regulation; d) positive emotions (joy) also are usually regulated, though less than the negative emotions (anger and sadness); and e) that the use of strategies is different depending on the emotion that is regulated and the type of episode that produce the emotion. This thesis has been developed by a compendium of publications: three published articles and a working paper that still is in progress.

Keywords

Emocions; Regulació emocional; Estratègies de regulació emocional; Estratègies adaptatives i desadaptatives; Interregulació emocional

Subjects

00 - Prolegomena. Fundamentals of knowledge and culture. Propaedeutics; 159.9 - Psychology; 311 - Statistics as a science. Statistical theory

Knowledge Area

Ciències de la Salut

Documents

Tesi_Ramon_Company_Romero.pdf

8.397Mb

 

Rights

ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.

This item appears in the following Collection(s)