Building sustanibility and trust in the usage of electronic identification using technology acceptance model

Author

Seven, Asli

Director

Sánchez García, Javier

Callarisa Fiol, Luis José

Date of defense

2015-07-03

Pages

260 p.



Department/Institute

Universitat Jaume I. Departament d'Administració d'Empreses i Màrqueting

Abstract

El propósito general de esta disertación fue analizar las razones para no usar más eficientemente la identificación electrónica y proponer un modelo conceptual. Para conseguir esto, un estudio empírico realizado sobre una porción de 3359 ciudadanos europeos fue realizado. Especialmente concentrada en la gente que tiene acceso a identificación electrónica en su país, lo cual nos deja con 1156 persona de muestra. El análisis de las relaciones entre el modelo de aceptación de la tecnología, confianza y “e-ID” uso que son analizados en este estudio provee de perspectivas teóricas para diversas disciplinas. Especialmente, contribuciones de dos áreas de estudio son incluidas: Confianza en el E-marketing y tecnología de la información en marketing literario.


The aim of the research is to analyse the target audience and their perceptions according to the usage of eID and to answer the following question:” How can ‘eID as a service’ adoption by service providers are enhanced?” As a result of analysis, the purpose is to build a model to sustain the usage of eID in the selected countries. The general purpose of this dissertation was to analyse the reasons for not to use more efficiently the electronic identification and propose a conceptual model based on technology acceptance model. In order to achieve this, an empirical study on a sample of 3359 EU citizens was carried out. Specifically, focus was on people who had access to electronic identification in their country, which led to 1156 people in the sample.

Keywords

Marketing; Technology acceptance; Electronic Identification; Online consumer behavior; Digital Marketing; Online trust; Marqueting; Aceptación de la tecnología; Identificación electrónica; Marqueting digital

Subjects

339 - Trade. Commerce. International economic relations. World economy

Knowledge Area

Marketing

Documents

2015_Tesis_Seven_Asli.pdf

1.538Mb

 

Rights

ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.

This item appears in the following Collection(s)