Satisfacció familiar dels pacients ingressats en una unitat de cures intensives amb la informació infermera i visió infermera

dc.contributor
Universitat de Lleida. Departament d'Infermeria
dc.contributor.author
Valls Matarín, Josefa
dc.date.accessioned
2017-11-02T09:49:25Z
dc.date.available
2018-07-11T02:00:28Z
dc.date.issued
2017-07-11
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/454818
dc.description.abstract
En general la infermera no sol involucrar-se en la informació a la família en les unitat de cures intensives (UCI) Objectius: Valorar la satisfacció deis familiars de pacients ingressats a UCI amb la informació infermera i conèixer la percepció del professional. Mètode: Estudi multicèntric en quatre UCIs catalanes,amb un qüestionari "ad doc" familiar i professional. Resultats: Es van recollir un total de 327 qüestionaris familiars i 134 professionals. En la informació de l'entorn, evolució i demanda d'informació el familiar es mostra mes satisfet que el professional. El risc de baixa satisfacció familiar és tenir un familiar ingressat sense: sedació (OR=2,8; IC95%:l,5-5,3) p=0,001, ventilació mecànica (OR= 2,7; IC95%:1,5-5,1) p=0,002, subjeccions (OR=2,0;IC95%: 1,1-3,9) p=0,033 i amb <6 dies d'estada(OR: 3,5;IC95%=1,6-7,5) p=0,001. A nivell professional:treballar en un hospital amb alta densitat de població (OR= 5,2; IC95%: 1,6-16,4) p=0,005. Conclusions:La percepció familiar i visió del professional sobre la satisfacció amb la informació infermera és alta,encara que hi ha marge de millora.
en_US
dc.description.abstract
En general la enfermera no suele involucrarse en la información a la familia en las unidades de cuidados intensivos (UCI). Objetivos: Valorar la satisfacción de los familiares de pacientes ingresados en UCI con la información enfermera y conocer la percepción del profesional. Método: Estudio multicéntrico en cuatro UCIs catalanas con un cuestionario "ad doc" familiar y profesional. Resultados: Se recogieron un total de 327 cuestionarios familiares y 134 profesionales. En la información del entorno, evolución y demanda de información, el familiar se mostró más satisfecho que el profesional. El riesgo de baja satisfacción familiar es tener un familiar ingresado sin: sedación (OR=2,8; IC95%:l,5-5,3) p=0,001, ventilación mecánica (OR= 2,7; IC95%:1,5-5,1) p=0,002, sujeciones (OR=2,0;IC95%: 1,1-3,9) p=0,033 i con <6 días de estancia(OR: 3,5;IC95%=l,6-7,5) p=0,001. A nivel profesional: trabajar en un hospital con alta densidad de población (OR= 5,2; IC95%: 1,6-16,4) p=0,005. Conclusiones: La percepción familiar i visión del profesional sobre la satisfacción con la información enfermera es alta, aunque hay margen para la mejora.
en_US
dc.description.abstract
In general, the nurse is not usually involved in family information in intensive care units (ICU). Objectives: To assess the satisfaction of the relatives of patients admitted to the ICU with the nurse information and to know the professional's perception. Method: A multicenter study in four Catalán ICUs with a family and professional "ad doc" questionnaire. Results: A total of 327 family questionnaires and 134 professionals were collected. In information about the environment, evolution and demand for information, the relative was more satisfied than the professional. The risk of low family satisfaction is to have a family member hospitalized without: sedation (OR = 2.8, 95% CI: 1.5-5.3) p = 0.001, mechanical ventilation (OR = 2.7, 95% CI1,5-5,1) p=0.002, physical restraints (OR = 2.0,95% CI: 1.1-3.9) p = 0.033 and with <6 days of stay (OR: 3.5, 95% CI = 1.6-7.5) p = 0.001. At the professional level: working in a hospital with high population density (OR = 5.2, 95% CI: 1.6-16.4) p = 0.005. Conclusions: The perception of the family and the professional's view on satisfaction with the nurse information is high, although there is room for improvement.
en_US
dc.format.extent
316 p.
en_US
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
cat
en_US
dc.publisher
Universitat de Lleida
dc.rights.license
ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Familia
en_US
dc.subject
Satisfacció personal
en_US
dc.subject
Atenció d'infermeria
en_US
dc.subject
Enquestes i Qüestionaris
en_US
dc.subject
Cures Crítiques
en_US
dc.subject
Familia
en_US
dc.subject
Satisfacción personal
en_US
dc.subject
Atención de Enfermería
en_US
dc.subject
Encuestas y Cuestionarios
en_US
dc.subject
Cuidados Críticos
en_US
dc.subject
Family
en_US
dc.subject
Personal Satisfaction
en_US
dc.subject
Nursing Care
en_US
dc.subject
Surveys and Questionnaires
en_US
dc.subject
Critical Care
en_US
dc.subject.other
Infermeria
en_US
dc.title
Satisfacció familiar dels pacients ingressats en una unitat de cures intensives amb la informació infermera i visió infermera
en_US
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
614
en_US
dc.contributor.director
Guitard Sein-Echaluce, Ma. Luisa
dc.contributor.director
Trujillano Cabello, Javier
dc.embargo.terms
12 mesos
en_US
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess


Documents

Tjvm1de1.pdf

4.758Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)