Departament d'Educació

La Universitat Ramon Llull (URL), amb seu a Barcelona, és una universitat privada sense ànim de lucre d’inspiració humanista i cristiana, que promou un servei públic. El seu principal objectiu és proporcionar una formació de qualitat, centrada en la persona i que doni respostes a les necessitats de la societat. La URL, d’organització federal, està integrada per onze institucions d’ensenyament superior i recerca de gran tradició i prestigi a Catalunya (IQS, Blanquerna, La Salle, Esade, Facultat d’Educació Social i Treball Social Pere Tarrés, Observatori de l’Ebre, Institut Borja de Bioètica, Institut de Salut Mental Vidal i Barraquer i Escola Superior de Disseny ESDi, centre adscrit) és una de les universitats més innovadores de Catalunya i de l'Estat espanyol que promou la formació intel·lectual i el creixement personal. Amb una metodologia pròpia integrada en l’Espai Europeu d’Educació Superior que promou una formació integral dels estudiants mitjançant grups de treball reduïts, l’estreta relació amb el professorat i el domini de les noves tecnologies, la URL ofereix una docència de qualitat, recolzada amb una recerca d’alt nivell, una projecció i orientació internacional, i el foment de l’esperit innovador i emprenedor.


Si sou doctor o doctora de la Universitat Ramon Llull i voleu publicar la vostra tesi a TDX, contacteu amb tdx@url.cat. Per a més informació consulteu les preguntes més freqüents.

Envíos recientes

Marco de aprendizaje para el desarrollo de competencias clave en la industria de la Hospitalidad 

Domínguez Picart, Gisela (Fecha de defensa: 2021-02-23)

La indústria de l'hospitalitat i el turisme exerceixen en l'actualitat un paper destacat en l'economia global i hi ha una alta competitivitat que requereix d'una reflexió constant sobre com s'han d´oferir serveis alineats ...

Hackejar l'educació: avaluació de l'impacte socioeducatiu de les hackatons cíviques de transformació educativa 

Gardó Huerta, Héctor (Fecha de defensa: 2020-12-10)

El propòsit d’aquesta investigació és avaluar l’impacte socioeducatiu de les hackatons cíviques enfocades a donar resposta a reptes socials i educatius. Des d’una aproximació descriptiva-interpretativa, realitzem un ...

Working within the Plurilingual Paradigm. Use of Translation to Enrich Additional Language Learning and Plurilingual Competence in Secondary Education in Catalonia 

Wilson, Jaclyn (Fecha de defensa: 2020-12-11)

Aquesta tesi estudia els efectes de la implementació d’una proposta didàctica basada en la traducció a l’aula de llengua addicional en un institut concertat de Barcelona amb un grup d’alumnes de 3r. d’educació secundària ...

La construcción de la identidad docente a través del análisis de incidentes críticos en la formación inicial de maestros 

Canelo Calle, Jesús (Fecha de defensa: 2020-10-28)

La present investigació aprofundeix, des d'una perspectiva socioconstructivista i dialògica de la identitat docent, al voltant del coneixement de les percepcions dels estudiants de magisteri entorn les tasques docents, els ...

La experiencia de leer y escribir en la escuela: hacia la comprensión de uno mismo en términos narrativos 

Llongueras Aparicio, Anna (Fecha de defensa: 2019-12-03)

En aquesta recerca ens hem qüestionat que la lectura i l’escriptura siguin tan sols eines que es poden adquirir o a les quals podem accedir per comprendre un text, si no que constitueixen, en si mateixes, autèntiques ...

Teixint vincles des de la formació fins a la professió: El paper del capital social dels futurs mestres i dels mestres novells en el seu desenvolupament professional a través de l'anàlisi de xarxes socials 

López Solé, Susana (Fecha de defensa: 2019-10-28)

Prenent com a base la teoria del capital social, podem considerar que els individus formen part d’una estructura social que els permet accedir a diferents recursos a partir de les relacions que es generen. En educació, ...

La Bildung como teología de la educación. Análisis hermenéutico de la obra de Edith Stein (1891-1942) 

Torralba Roselló, Francesc (Fecha de defensa: 2018-09-28)

L’objecte formal de la tesi rau en explorar la noció de formació (Bildung) en l’obra d’Edith Stein a partir del mètode hermenèutic. La formació, en l’obra steiniana, transcendeix el significat il·lustrat. Es relaciona, ...

Identifying Effective CLIL Teaching Practice in Higher Education: A Case Study of Integrated Practices in Pre-Service Teacher Education 

Flores Muxí, Maria del Carmen (Fecha de defensa: 2018-07-16)

Aquesta tesi estudia els processos d'ensenyament i aprenentatge que tenen lloc en dues assignatures CLIL impartides a la Facultat de Psicologia, Ciències de l'Educació i de l'Esport Blanquerna, Universitat Ramon Llull. ...

Estudio de las competencias culinarias y su relación con el tipo de alimentación y la adherencia a la dieta mediterránea en estudiantes universitarios 

Sainz Garcia, Pedro (Fecha de defensa: 2018-07-18)

Antecedents: Les competències culinàries es basen en els coneixements, les habilitats i les actituds necessàries per transformar els aliments en menjars, proporcionant a les persones que les posseeixen les estratègies ...

Anàlisi de la necessitat d'un canvi del model educatiu presencial cap a un model b-learning en l'àmbit del batxillerat a Catalunya, segons les percepcions dels principals agents educatius vinculats a l'etapa. Estudi de casos múltiple 

Sans Antolí, Xavier (Fecha de defensa: 2018-03-02)

Tota recerca respon a una pregunta anomenada de ruptura. La que donà lloc a la present és la següent: És necessari en l'àmbit del batxillerat a Catalunya, un canvi del model educatiu presencial a un model mixt o ...