Ahora o nunca: un estudio empírico de la gamificación en la educación superior en línea sobre la motivación de los estudiantes de ELE 

    García Álvarez, Amanda (Date of defense: 2022-09-14)

    La ludificació representa una eina amb un gran potencial dins del context educatiu per aprofundir en aspectes que tenen a veure amb la motivació, la implicació, l'esforç i la col·laboració. Aquesta metodologia innovadora ...

    Aprendizaje colaborativo en grupos virtuales. Relaciones entre condiciones, procesos y resultados de aprendizaje de estudiantes de educación superior en entornos virtuales 

    García Tamarit, Consuelo (Date of defense: 2015-01-26)

    Tradicionalment les investigacions sobre aprenentatge col·laboratiu en grups virtuals s'han posicionat des de dos concepcions divergents sobre l'aprenentatge, considerant-lo com adquisició de coneixement, un procés cognitiu ...

    Apropiación de las TIC en la infancia y su impacto en la comunidad: posibilidades y límites del modelo educativo Quinta Dimensión en un contexto de vulnerabilidad social en Uruguay 

    Da Silva Ramos, Mónica Elena (Date of defense: 2018-02-27)

    La recerca se centra en els processos d'apropiació de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) en la infància a partir del desenvolupament del model educatiu i col·laboratiu Cinquena Dimensió (5D) en un ...

    Canvis en l'organització i la metodologia educativa lligats a la integració de les TIC a l'aula: el cas de les escoles Pies de Catalunya 

    Ferran Biera, Neus (Date of defense: 2015-07-21)

    La investigació se centra en la idea de canvi com a conseqüència de la integració de les TIC a les aules escolars en un conjunt d'escoles que tenen una identitat pròpia comuna. El quadrinomi organització, metodologia, ...

    Capacity development for public servants through online education: The case of the MPM program of the UPOU 

    Gervacio, Juvy Lizette (Date of defense: 2023-03-20)

    Is online education an effective tool for developing public servants' capacities? Focusing on this question, the research concluded that, given an enabling environment and effective implementing organization, it can be one ...

    Capacity development through digital informal learning experiences: An exploration of the entrepreneurial competency development of self-employed Canadian mothers using a learning ecologies framework 

    Johnson, Nicole (Date of defense: 2021-02-09)

    Many Canadian women pursue self-employment during motherhood to create flexible working conditions. Although there is ample literature on the motherhood penalty and female entrepreneurship, little research exists on the ...

    The contribution of lifelong learning ecologies in online higher education: graduate student learning across contexts 

    Peters, Mitchell Joseph (Date of defense: 2020-03-07)

    Les institucions d'ensenyament superior s'han hagut d'adaptar cada vegada més a la digitalització de l'educació, així com a una àmplia demografia d'estudiants que es tornen a incorporar a la formació acadèmica en diferents ...

    Developing social-emotional, new media literacy and computational thinking skills through unplugged approach and imagination-based pedagogies in primary education students 

    Tsortanidou, Xanthippi (Date of defense: 2022-03-22)

    The current thesis aims to design and validate a holistic K-6 curricular framework applicable to any academic subject, in any primary school age group. The relationship between unplugged activities and imaginative pedagogies ...

    Diseño, implementación y evaluación de situaciones de aprendizaje mediadas por TIC en Educación Física a través de la colaboración docente 

    Monguillot Hernando, Meritxell (Date of defense: 2017-06-07)

    El problema de la recerca parteix de la descontextualització existent entre les pràctiques educatives escolars, les característiques i necessitats de la societat actual i la falta d'interès i motivació dels alumnes per ...

    Diseño, implementación y evaluación de una estrategia didáctica basada en la evaluación entre iguales para el desarrollo de la competencia matemática en Bachillerato 

    Jiménez Bezares, Ricardo Manuel (Date of defense: 2022-12-15)

    El origen de esta tesis se encuentra en las dificultades y carencias que detecto en el desarrollo de la competencia matemática desde mi labor como profesor de educación secundaria durante más de una década. Asimismo, se ...

    A dropout definition for continuance intention and effective re-enrolment models in online distance learning 

    Grau Valldosera, Josep (Date of defense: 2020-02-18)

    Aquesta recerca intenta trobar una definició d'abandonament (dropout) empírica i adaptada als estudiants de la UOC i, per extensió, potencialment adaptable a altres institucions d'aprenentatge a distància en línia. Hem fet ...

    Dropout, persistence, and retention on online higher education: The case of the Open University of Catalonia 

    Xavier, Marlon (Date of defense: 2023-04-23)

    This doctoral thesis focuses on student dropout in online higher education (OHE), with a focus on the experience of students and faculty at the Universitat Oberta de Catalunya (UOC). The thesis is presented as a compendium ...

    Effective virtual teamwork development in online higher education 

    Jony, Akinul Islam (Date of defense: 2021-07-12)

    Virtual teamwork is considered as one of the main building blocks for a successful organisation nowadays. Employers are increasingly including virtual teamwork in their business process, and also asking frequently for ...

    El desenvolupament de la competència d'aprendre a aprendre amb el suport de les TIC. Estudi de cas múltiple a centres d'ensenyament secundari de Catalunya 

    Rocosa Alsina, Balbina (Date of defense: 2019-12-10)

    Es tracta d'una aproximació al desenvolupament de la competència d'aprendre a aprendre (CAaA), com s'implementa i quin suport estratègic i metodològic hi aporten les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC). És ...

    Enginyeria curricular del sistema d’ensenyament-aprenentatge de la competència comunicativa escrita en els plans d’estudi TIC de la UOC 

    Marco Galindo, Maria Jesús (Date of defense: 2013-12-20)

    La importància de la competència comunicativa escrita per als professionals de l'àmbit TIC està àmpliament referida en la literatura científica, que deixa constància de les mancances de molts professionals a l'hora de ...

    La enseñanza de la programación en la infancia: estudio de casos de la situación en Cataluña 

    Casado-Martínez, Carlos (Date of defense: 2023-02-17)

    En esta tesis se estudia el proceso que siguen los centros educativos para introducir el aprendizaje de la programación como actividad docente. Para ello, se utiliza el estudio de casos múltiples y se analizan seis centros, ...

    Estudio de los mecanismos que inciden en la autorregulación durante el proceso de aprendizaje colaborativo en entornos personales de aprendizaje 

    Barreto Farfán, Jorge Enrique (Date of defense: 2020-02-12)

    Aquest estudi va identificar i categoritzar diferents mecanismes d'autoregulació utilitzats per estudiants del màster de Didàctica de la Ciència de la Fundació Universitat Autònoma de Colòmbia tenint en compte l'impacte ...

    Exploración de técnicas cuantitativas de modelado temporal orientadas a la mejora del rendimiento académico en educación superior online 

    Martínez-Carrascal, Juan Antonio (Date of defense: 2023-11-22)

    El presente trabajo aborda la exploración de técnicas cuantitativas que puedan ser utilizadas para mejorar el rendimiento académico en los cursos, especialmente en entornos en línea. El interés en esta mejora implica ...

    El feedback inter-grupo como promotor de la regulación socialmente compartida en entornos virtuales de aprendizaje 

    Cuéllar Basto, Diana Lucía (Date of defense: 2022-12-22)

    Numerosos estudios han confirmado que el éxito del trabajo colaborativo depende en gran medida del grado en el que sus miembros se regulan conjuntamente. Sin embargo, los grupos colaborativos afrontan múltiples desafíos ...

    Hacia un modelo de calidad para cursos en-línea, masivos y abiertos (MOOC): Caso de un MOOC para el desarrollo profesional docente 

    Alemán de la Garza, Lorena Yadira (Date of defense: 2016-03-15)

    Els MOOC han desencadenat un debat global que en qüestiona la qualitat pedagògica. L’objectiu d’aquesta recerca és descriure un conjunt d’indicadors per a avaluar la qualitat dels MOOC que s’ofereixen com a estratègia per ...