Ara mostrant els elements 26952-26971 de 41923

    L’atenció integral al desenvolupament intel·lectual i socioemocional dels infants en les pràctiques educatives 

    Martínez Pérez, Lorea (Data de defensa: 2014-06-18)

    L’objectiu general d’aquesta tesi és identificar les condicions que faciliten una atenció integral al desenvolupament intel·lectual i socioemocional dels infants en les pràctiques educatives dels docents. Aquesta recerca ...

    L’autobiografia en els processos de construccions del “jo” en la recerca de la reflexivitat: la narració del "jo" al servei de la transformació i la resiliència 

    Bonaterra Carreras, Jordi (Data de defensa: 2017-04-04)

    Aquest és un projecte de tesi de caràcter indagatori que proposa una fenomenologia hermenèutica cap a l'escriptura autobiogràfica amb un punt d’inici i segurament d’inflexió vital. Un projecte del «jo» que ha d’iniciar el ...

    L’Autoritat a l’educació, entre la modernitat i la postmodernitat. Anàlisi sociològica del concepte d’autoritat al Sistema Educatiu Català. Estudi comparatiu del model educatiu franquista i l’actual (1939-2011) 

    Tahull Fort, Joan (Data de defensa: 2012-03-09)

    Les contínues reformes legislatives imposades han tingut l’objectiu d’adaptar l’ensenyament a un context social i cultural postmodern. Tanmateix, aquests canvis aparentment no han reeixit i la comunitat educativa té una ...

    L’autòmat, la fotografia i la crisi del model de subjectivitat clàssica en el surrealisme. Claude Cahun i Jindřich Štyrský 

    Serrano Raurell, Andrea (Data de defensa: 2019-01-14)

    La present investigació té com a objecte d’estudi la significació de la figura del maniquí en el surrealisme, entesa com a imatge representativa o simptomàtica de la crisi del model de subjectivitat clàssica. Per fer-ho, ...

    L’avaluació de la creativitat de les produccions escrites en un context d'ensenyament i aprenentatge 

    Perearnau Vidal, Anna (Data de defensa: 2016-11-28)

    Aquesta recerca qualitativa, en la qual la investigadora també fa de docent, vol oferir un marc teòric i pràctic sobre l’avaluació de la creativitat de les produccions escrites des de la didàctica de la llengua i la ...

    L’avaluació de les competències del psicomotricista en l’àmbit educatiu per millorar el seu desenvolupament professional 

    Forcadell Drago, Xavier (Data de defensa: 2014-12-05)

    La disciplina de la psicomotricitat ha augmentat la seva presència dins l’àmbit educatiu, per la seva importància en l’afavoriment del desenvolupament integral de l’infant. La figura del mestre psicomotricista resulta ...

    L’avaluació de programes socials en polítiques de regeneració urbana: el cas del Servei Socioeducatiu L’Albada (Lleida), en el marc de la Llei de barris 

    Simó Solsona, Montserrat (Data de defensa: 2012-09-26)

    La tesi doctoral es focalitza en l'avaluació de polítiques públiques, concretament, en plantejar el disseny i l’execució d’un projecte socioeducatiu que forma part d'una política integral de regeneració urbana. El ...

    L’avaluació d’activitats d’Educació del Consum des de la perspectiva de l’Educació per a la Sostenibilitat i la Complexitat: una proposta d’instrument 

    Viciana Caballero, Salvador (Data de defensa: 2021-11-18)

    La tesi doctoral Avaluació d’activitats d’Educació del Consum des de la perspectiva de l’Educació per a la Sostenibilitat i la Complexitat: una proposta d’instrument té per finalitat proposar un instrument d’avaluació per ...

    L’àcid úric, el greix perirenal i la mida renal com a nous marcadors de risc cardiovascular en població pediàtrica sana 

    Martínez-Calcerrada, José María (Data de defensa: 2022-06-16)

    Despite notable advances in health promotion over the past decades, cardiovascular disease remains the leading cause of death worldwide, with obesity being a rising contributor of it. Cardiovascular risk factors appear in ...

    L’àlgebra a la Península Ibèrica del segle XVI 

    Romero Vallhonesta, Fàtima (Data de defensa: 2018-05-28)

    Aquesta tesi analitza com es va introduir l’àlgebra a la Península Ibèrica i com es va anar desenvolupant, a partir de l’anàlisi de totes les obres amb contingut algebraic que s’hi van publicar al segle XVI, i del manuscrit ...

    L’educació ambiental com a eina per aprendre química a l’ensenyament secundari 

    Vives Requena, Joan Gener (Data de defensa: 2016-01-28)

    El treball de recerca dut a terme en aquesta tesis doctoral, pretén integrar l'educació ambiental en el currículum de química d'ensenyament secundari i fer patent la relació entre la química i l'entorn. L'objectiu general ...

    L’Educació assistida amb animals com a mesura d'atenció a la diversitat a l'escola inclusiva 

    Solé Pujol, Meritxell (Data de defensa: 2019-12-18)

    Aquest estudi se centra en el marc d’un sistema educatiu inclusiu. Els darrers anys, s’ha reforçat legislativament l’escola inclusiva des de les diferents polítiques educatives promovent un canvi de mirada en el conjunt ...

    L’educació de les competències per a participar: una proposta metodològica. Disseny, aplicació i avaluació d'un programa per a primer cicle d'ESO 

    Rodríguez Venegas, Fermín (Data de defensa: 2015-12-09)

    Les diverses intervencions realitzades per al foment de la participació en els darrers trenta cinc anys no han demostrat avenços especialment importants. Les pràctiques participatives s'han mogut, en general, en marges del ...

    L’educació en valors mitjançant la música de col·lectius en risc d’exclusió social 

    Kovačević Kuč, Lana (Data de defensa: 2022-04-01)

    Aquest estudi té com a objectiu principal l’educació en valors de col·lectius en risc d’exclusió social. L’eina educativa que s’ha utilitzat per desenvolupar els valors ha estat la música. S’ha elaborat una programació ...

    L’educació intercultural a les organitzacions d’educació en el lleure de base comunitària 

    Iglesias Vidal, Edgar (Data de defensa: 2014-07-09)

    A partir d’aquesta tesi doctoral pretenem contribuir a l’enfortiment de la dimensió intercultural a les organitzacions d’educació en el lleure de base comunitària, a partir d’identificar les condicions que avui en dia, ...

    L’educació sanitària de les cuidadores de gent gran. El cas d’Osona 

    Vall Mayans, Montserrat (Data de defensa: 2011-11-03)

    Objectiu i context Osona és una de les comarques catalanes, que més ha notat el darrer fenomen migratori de finals del segle XX. Algunes persones immigrants treballen com a cuidadores en residències per a gent gran. És ...

    L’efectivitat de tractament multidisciplinari i el significat de la fibromiàlgia a través de la perspectiva de gènere: un estudi mixt 

    Llàdser Navarro, Anna Núria (Data de defensa: 2019-10-24)

    Introducció: La fibromiàlgia (FM) és una malaltia que es caracteritza pel dolor crònic que perjudica la qualitat de vida de les persones. Objectius: Comparar l’efectivitat del tractament multidisciplinari (TM) amb ...

    L’eficiència del procés educatiu de maternal i primera ensenyança a Andorra 

    Casalprim-Ramonet, Montserrat (Data de defensa: 2014-12-15)

    This work presents an efficiency assessment of public elementary schools in Andorra, a small country where there are three public educational systems (Andorran, Spanish -congregational and non congregational-, and French), ...

    L’emergència del diàleg disciplinar com a oportunitat per incorporar la complexitat en l’educació científica 

    Calafell Subirà, Genina (Data de defensa: 2010-06-10)

    La recerca planteja com a fenomen d'estudi la problemàtica associada a la hiperspecialització del coneixement en disciplines i pretén reflexionar entorn a la diversitat de modalitats de relació entre disciplines. Des ...

    L’empatia i l’ensenyament-aprenentatge de les Ciències Socials a l’Educació Primària a Catalunya. Un estudi de cas 

    Yuste Munté, Montserrat (Data de defensa: 2017-02-10)

    L’empatia és un indicador de pensament social i crític, i una de les capacitats que no sols condicionarà la representació i comprensió social de l’alumnat sinó que també facilitarà el seu desenvolupament en el món. L’empatia ...