Creació d'una nova metodologia multistakeholder per a l'amidament de la reputació corporativa a partir de l'anàlisi de les 5 metodologies de referència : Fortune AMAC, Fortune WMAC, Merco, Coeficient

Autor/a

Carrió Sala, Marta

Director/a

Palencia-Lefler Ors, Manuel

Data de defensa

2013-07-12

Dipòsit Legal

B. 21846-2013

Pàgines

255 p.



Departament/Institut

Universitat Pompeu Fabra. Departament de Comunicació

Programa de doctorat

Programa de doctorat en Comunicació

Resum

La reputació corporativa es segueix consolidant com un actiu intangible molt important per a les organitzacions. A diferència d'altres constructes, la reputació és un concepte multidisciplinari que té un impacte sobre totes les àrees funcionals de les organitzacions. La diversitat de definicions, perspectives i mètodes existents en aquest àmbit, així com la manca d'un cos teòric sòlid entorn a aquest terme, posen de manifest la necessitat d’investigar de cara a afegir rigor en l'estudi i l’aplicació del concepte. És per aquest motiu que en aquesta tesi doctoral s’analitzen cinc dels instruments d’amidament del fenomen reputacional més importants actualment, amb l’objectiu de crear una nova metodologia multistakeholder per mesurar la reputació corporativa que destaqui els beneficis i superi els dèficits que les eines existents avui presenten.


La reputación corporativa se sigue consolidando como un activo intangible muy importante para las organizaciones. A diferencia de otros constructos, la reputación es un concepto multidisciplinari que tiene un impacto sobre todas las áreas funcionales de las organizaciones. La diversidad de definiciones, perspectivas y métodos existentes en este ámbito, así como la falta de un cuerpo teórico solido entorno a este término, ponen de relieve la necesidad de investigar de cara a añadir rigor en su estudio y aplicación. Es por ello que en esta tesis doctoral se analizan cinco de los instrumentos de medición del fenómeno reputacional más importantes en la actualidad, con el objetivo de crear una nueva metodología multistakeholder para medir la reputación corporativa que destaque los beneficios y supere los déficits que presentan las herramientas hoy existentes

Paraules clau

Reputació; Empreses, Direcció general d'; Imatge corporativa; Empreses; Valoració

Matèries

316 - Sociologia. Comunicació

Documents

tmcs.pdf

2.198Mb

 

Drets

ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)