Reeducación del individuo mediante el método grafotransformador.

Author

Valls, Joaquim (Valls Morató)

Director

Garrido Pavia, Jordi

Bastons Prat, Miquel

Date of defense

2014-03-21

Legal Deposit

B-9629-2014

Pages

338 p.



Department/Institute

Universitat Internacional de Catalunya. Departament d'Economia i Organització d'Empreses

Abstract

Aquest treball té com a principal objectiu potenciar les fortaleses humanes perquè l'individu, a través del mètode que es proposa, millori el benestar. La qual cosa implica necessàriament el desenvolupament positiu de les persones, que serà, alhora, el desenvolupament positiu de la societat que conformen. Per potenciar les fortaleses humanes es planteja un mètode que aspira a permetre reconduir aquestes fortaleses afrontant i solucionant els problemes que se li plantegen a la societat en general i a l'individu en particular, per aconseguir el benestar i la conformitat amb l'entorn, conformitació que és , en aquest cas, sinònim d'identitat amb aquest entorn. Es proposa la utilització del Mètode Grafotransformador, amb l'objecte d'establir, de forma empírica, la viabilitat d'aquest mètode per fomentar el desenvolupament positiu de les persones, que no és més que potenciar, alhora, el benestar i fer-ho mitjançant el citat mètode des d'una perspectiva científica. Aquest mètode consisteix a modificar la cal•ligrafia d'algunes lletres, la utilització d'autoinstruccions positives (autosuggestió), tant orals com escrites, mitjançant exercicis diaris i exercicis de psicologia positiva (redaccions) setmanals amb els quals es pretén reeducar l'atenció de l'individu. Bona part del treball es basa en la psicologia positiva de la qual Seligman va ser portaveu i que va plantejar, especialment, en el seu discurs a l'American Psichological Association. Es tracta d'exposar les idees de Seligman sobre la indefensió apresa i el desenvolupament de les fortaleses humanes com a control de l'adversitat. Dins d'aquesta línia el psicòleg nord-americà proposa el reforç de les armes naturals de l'individu com a eines per enfrontar-se amb les situacions hostils aquest enfronta en el decurs de la seva vida. La correcció de les mancances i la superació de situacions hostils, poden realitzar-se a través d' la intervenció a través del mètode grafotransformador, la qual cosa es pretén mostrar per mitjà del Treball de Recerca d'aquesta Tesi. En concret, els objectius de la tesi són: 1r. - Investigar si amb les tècniques de reeducació de l'individu amb el mètode grafotransformador, els resultats en el test de les 24 fortaleses de Seligman milloren significativament davant un grup (de control) de persones que no ho han implementat. 2n. - Investigar si els individus són reeducables amb el mètode grafotransformador. 3r. - Analitzar si hi ha diferències significatives en les respostes al qüestionari VIA per al grup de control i la mostra en el Temps 1 i el Temps 2.


Este trabajo tiene como principal meta potenciar las fortalezas humanas para que el individuo, a través del método que se propone, mejore el bienestar. Lo cual implica necesariamente el desarrollo positivo de las personas, que será, a la vez, el desarrollo positivo de la sociedad que conforman. Para potenciar las fortalezas humanas se plantea un método que aspira a permitir reconducir dichas fortalezas afrontando y solucionando los problemas que se le plantean a la sociedad en general y al individuo en particular, para alcanzar el bienestar y su conformidad con el entorno, conformidad que es, en este caso, sinónimo de identidad con dicho entorno. Se propone la utilización del Método Grafotransformador, con el objeto de establecer, de forma empírica, la viabilidad de este método para fomentar el desarrollo positivo de las personas, que no es más que potenciar, a la vez, el bienestar y realizarlo por medio del citado método desde una perspectiva científica. Dicho método consiste en modificar la caligrafía de algunas letras, la utilización de autoinstrucciones positivas (autosugestión), tanto orales como escritas, mediante ejercicios diarios y ejercicios de psicología positiva (redacciones) semanales con los que se pretende reeducar la atención del individuo. Buena parte del trabajo se basa en la psicología positiva de la que Seligman fue portavoz y que planteó, especialmente, en su discurso en la American Psichological Association. Se trata de exponer las ideas de Seligman sobre la Indefensión Aprendida y el potenciamiento de las fortalezas humanas como control de la adversidad. Dentro de esta línea el psicólogo norteamericano propone el refuerzo de las armas naturales del individuo como herramientas para enfrentarse con las situaciones hostiles éste enfrenta en el transcurso de su vida. La corrección de las carencias y la superación de situaciones hostiles, pueden realizarse a través de la intervención a través del método grafotransformador, lo cual se pretende mostrar por medio del Trabajo de Investigación de esta Tesis. En concreto, los objetivos de la tesis son: 1º.- Investigar si con las técnicas de reeducación del individuo con el método grafotransformador, los resultados en el test de las 24 fortalezas de Seligman mejoran significativamente frente a un grupo (de control) de personas que no lo han implementado. 2º.- Investigar si los individuos son reeducables con el método grafotransformador. 3º.- Analizar si existen diferencias significativas en las respuestas al cuestionario VIA para el grupo de control y la muestra en el Tiempo 1 y el Tiempo 2.

Keywords

Reeducació; Reeducacio de l’ inconscient; Grafotransformació; Intel.ligència emocional; Fortaleses humanes; Autoinstruccions; Psicologia positiva

Subjects

37 - Education

Knowledge Area

Ciències Humanes

Documents

Tesi_Joaquim_Valls i Morató.pdf

2.672Mb

 

Rights

L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/

This item appears in the following Collection(s)