Valdés Vidal, Gonzalo Alfonso (Date of defense: 2012-04-13)
Las solicitaciones producidas por las repetidas cargas del paso de los vehículos y las condiciones ambientales van dando lugar a un deterioro continuo de las capas bituminosas que se emplean en la ...
Limón Covarrubias, Pedro (Date of defense: 2011-05-02)
Las mezclas bituminosas, como parte integrante de un firme, deben presentar ciertas propiedades estructurales y funcionales que aseguren el buen comportamiento de las mismas durante su vida de servicio. ...
García Álvarez, Alberto (Date of defense: 2012-04-13)
The thesis analyses the effect of an increase in speed on energy consumption, pollutant emissions and railway operating costs. Besides focusing on the direct consequences of speed variation, the analysis ...
Mayorga Cárdenas, Miguel Y. (Date of defense: 2013-10-28)
The traditional preindustrial monocentric city has exploded, breaking out of its limits. New forms of territorial and urban organization have been configured across and along the infrastructures, and ...
Garrido Jiménez, Francisco Javier (Date of defense: 2013-07-05)
El constante crecimiento de la urbanización de las ciudades hace necesaria una continua expansión de los servicios públicos municipales hacia las zonas recién urbanizadas. El coste del mantenimiento ...
Botella Nieto, Ramón (Date of defense: 2013-05-23)
El comportamiento a fatiga de las mezclas bituminosas es de vital importancia para el diseño de pavimentos. Como componente que cohesiona la mezcla, el ligante hidrocarbonado influye fuertemente en ...
González Franco, Ignacio (Date of defense: 2015-12-21)
Over the past 30 years, high speed railway in Europe has experienced a great development due to, among other things, the reduction of travel times, the increase of frequency and the continuous improvement ...