Generating ideas for pictorial advertisements : starting with pictorial metaphors

dc.contributor
Universitat Pompeu Fabra. Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions
dc.contributor.author
Xiao, Ping
dc.date.accessioned
2014-10-10T12:16:50Z
dc.date.available
2014-10-10T12:16:50Z
dc.date.issued
2014-07-08
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/283093
dc.description.abstract
Behind every good advertisement there is a creative concept, a Big Idea. In contrast to the countless number of ads, a small number of patterns of effective communication (idea templates) have been uncovered, which are invariant across content and context. In this thesis, we investigate the formalization of idea templates and use it as the basis for building computational means of generating ideas. We present a computational approach of generating one type of ideas, pictorial metaphor. A two-stage approach is proposed and implemented: Stage 1 finds concepts that are salient in a given property; Stage 2 evaluates the aptness of the concepts found as metaphor vehicles. The ideas generated by our approach were evaluated against past successful ads.
eng
dc.description.abstract
Detrás de cada buen anuncio publicitario hay un concepto creativo, una “Gran Idea”. En contraste con la innumerable cantidad de anuncios, se ha identificado un número limitado de patrones de comunicación efectiva (plantillas de ideas), invariantes respecto a los posibles contenidos y contextos. En esta tesis investigamos la formalización de las plantillas de ideas, y la usamos como base para construir herramientas computacionales de generación de ideas. Presentamos una estrategia computacional para generar un tipo de ideas, metáforas pictóricas. Se propone e implementa una estrategia en dos pasos: en el paso 1 se encuentran los conceptos que son prominentes en una propiedad dada; el paso 2 evalúa la idoneidad de los conceptos encontrados como vehículos de la metáfora. Las ideas generadas con nuestro método han sido evaluadas en comparación con anteriores anuncios exitosos.
spa
dc.description.abstract
Al darrere de cada bon anunci publicitari hi ha un concepte creatiu, una "Idea Excel•lent". En contrast amb la gran quantitat d'anuncis, s’ han identificat un nombre limitat de patrons d'idees de comunicació efectiva (plantilles d’idees), invariants respecte als possibles continguts i contextos. En aquesta tesi hem investigat la formalització de les plantilles d'idees i la utilitzem com a base per construir eines computacionals per a la generació d'idees. Presentem una estratègia computacional per generar un tipus d'idees, les metàfores pictòriques. Es proposa i implementa una estratègia en dos passos: al pas 1 es troben els conceptes que són prominents en una propietat determinada; al pas 2 s’avalua l'adequació dels conceptes trobats com a vehicles de la metàfora. Les idees generades pel nostre mètode han estat avaluades comparant-les amb les d’anuncis d’èxit anteriors.
cat
dc.format.extent
133 p.
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
eng
dc.publisher
Universitat Pompeu Fabra
dc.rights.license
ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Computational Creativity
dc.subject
Creative System
dc.subject
Advertising
dc.subject
Idea
dc.subject
Ideation
dc.subject
Idea Template
dc.subject
Pictorial Advertisement
dc.subject
Advertising Image
dc.subject
Metaphor
dc.subject
Aptness
dc.subject
Connotation
dc.subject
Imageability
dc.subject
Clustering
dc.subject
Salience Imbalance
dc.subject
Secondary Properties
dc.subject
Semantic Relatedness
dc.subject
Creatividad Computacional
dc.subject
Sistema Creativo
dc.subject
Publicidad
dc.subject
Idea
dc.subject
Imagen Publicitaria
dc.subject
Metáfora
dc.subject
Aptitud
dc.subject
Generación de Metáforas
dc.subject
Connotación
dc.subject
Agrupación
dc.subject
Desbalance de Prominencia
dc.subject
Propiedades Segundarias
dc.subject
Similitud Semántica
dc.subject
Creativitat Computacional
dc.subject
Sistema Creatiu
dc.subject
Publicitat
dc.subject
Idea
dc.subject
Publicitat Pictòrica
dc.subject
Imatge Publicitària
dc.subject
Metàfora
dc.subject
Aptitud
dc.subject
Generació de Metàfora
dc.subject
Connotació
dc.subject
Agrupació
dc.subject
Desequilibri de Prominència
dc.subject
Propietats Secundàries
dc.subject
Similitud Semàntica
dc.title
Generating ideas for pictorial advertisements : starting with pictorial metaphors
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
62
cat
dc.contributor.authoremail
ping.xiao@upf.edu
dc.contributor.director
Blat, Josep
dc.embargo.terms
cap
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.identifier.dl
B 23005-2014
dc.description.degree
Programa de doctorat en Tecnologies de la Informació i les Comunicacions


Documents

tpx.pdf

4.715Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)