Modelos de rediseño de acciones formativas en el entorno virtual de enseñanza-aprendizaje. Diseño y experimentación de estrategias metodológicas de integración de los entornos institucionales y abiertos

dc.contributor
Universitat de les Illes Balears. Departament de Pedagogia Aplicada i Psicologia de l'Educació
dc.contributor.author
Marín Juarros, Victoria Irene
dc.date.accessioned
2014-11-26T13:22:34Z
dc.date.available
2014-11-26T13:22:34Z
dc.date.issued
2014-10-16
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/284208
dc.description.abstract
Esta tesis doctoral se orienta a la mejora de los procesos de enseñanza-aprendizaje en la universidad mediante el desarrollo de diferentes propuestas de estrategias metodológicas de integración didáctica de los entornos virtuales de la institución educativa (campus virtuales) y de las herramientas y servicios web que los alumnos y profesores emplean en su día a día para aprender de una manera más informal (redes sociales, blogs,...). Estas estrategias se ponen en práctica en diferentes asignaturas de estudios de grado de la Universidad de las Islas Baleares (Educación Primaria, Derecho, Química y Pedagogía), que validan el profesorado y alumnado implicado. Los resultados son generalmente positivos y apuntan mejoras en las estrategias de integración para posteriores implementaciones. Entre las conclusiones se destaca el logro de integración didáctica entre diferentes entornos de aprendizaje a través de diversos prototipos y la identificación de principios pedagógicos para el diseño de entornos abiertos de aprendizaje.
spa
dc.description.abstract
Aquesta tesi doctoral s’orienta a la millora dels processos d’ensenyança-aprenentatge a la universitat mitjançant el desenvolupament de diferents propostes d’estratègies metodològiques d’integració didàctica dels entorns virtuals de la institució educativa (campus virtuals) i de les eines i serveis webs que els alumnes i professors empren en el seu dia a dia per aprendre d’una manera més informal (xarxes socials, blocs,...). Aquestes estratègies es posen en pràctica a diferents assignatures d’estudis de grau de la Universitat de les Illes Balears (Educació Primària, Dret, Química i Pedagogia), que validen el professorat i alumnat implicat. Els resultats són generalment positius i apunten millores a les estratègies d’integració per posteriors implementacions. Entre les conclusions es destaca l’assoliment de la integració didàctica entre diferents entorns d’aprenentatge mitjançant diversos prototips i la identificació de principis pedagògics per al disseny d’entorns oberts d’aprenentatge.
cat
dc.description.abstract
This dissertation is oriented towards the improvement of the teaching-learning processes in the university through the development of different proposals of methodological strategies for didactic integration of the virtual learning environments from the educational institution (virtual campuses) and the tools and web services that students and teachers use everyday to learn in a more informal way (social networks, blogs,…). These strategies are implemented in different courses of degree studies of the University of the Balearic Islands (Primary Education, Law, Chemistry and Pedagogy), which are validated by the involved faculty staff and students. The results are mainly positive and suggest enhancements in the strategies of integration for further deployments. Among the conclusions, the achievement of the didactic integration between different learning environments through diverse prototypes and the identification of pedagogic principles for designing open learning environments are highlighted.
eng
dc.format.extent
542 p.
cat
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
spa
cat
dc.publisher
Universitat de les Illes Balears
dc.rights.license
ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
entornos personales de aprendizaje, entornos virtuales de enseñanza-aprendizaje, estrategias didácticas, educación superior, integración de entornos de aprendizaje
cat
dc.subject
entorns personals d’aprenentatge, entorns virtuals d’ensenyança-aprenentatge, estratègies didàctiques, educació superior, integració d’entorns d’aprenentatge
cat
dc.subject
personal learning environments, virtual learning environments, didactic strategies, higher education, integration of learning environments
cat
dc.subject.other
Didàctica i organització escolar
cat
dc.title
Modelos de rediseño de acciones formativas en el entorno virtual de enseñanza-aprendizaje. Diseño y experimentación de estrategias metodológicas de integración de los entornos institucionales y abiertos
cat
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
37
cat
dc.subject.udc
371
cat
dc.contributor.authoremail
victoria.marin@uib.es
cat
dc.contributor.director
Salinas Ibáñez, Jesús
dc.embargo.terms
cap
cat
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess


Documents

tvim1de1.pdf

12.44Mb PDF

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)