Dramatizació, valors i aprenentatge d'una llengua estrangera. El cas de les Escoles Oficials d'Idiomes.

dc.contributor
Universitat de Barcelona. Departament de Teoria i Història de l'Educació
dc.contributor.author
Vilanova i Vila-Abadal, Maria
dc.date.accessioned
2011-04-12T14:04:32Z
dc.date.available
2002-06-28
dc.date.issued
2001-02-09
dc.date.submitted
2002-06-28
dc.identifier.isbn
846998988X
dc.identifier.uri
http://www.tdx.cat/TDX-0628102-091109
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/2892
dc.description.abstract
El treball d'investigació que proposa la tesi doctoral és l'anàlisi de la idoneïtat de la dramatització i el joc dramàtic com a mitjà d'aprenentatge en el camp de l'educació, i a la classe de llengua estrangera, en particular; i fer una proposta didàctica per a la seva aplicació. <br/><br/>Els continguts en els que se centra aquest treball son els Continguts de Valors, Normes i Actituds proposats pel Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya en el currículum de les Escoles Oficials d'Idiomes (vegeu D.O.G. n.2588 del 27/02/1998, pp.2727 ss.).<br/><br/>En la primera part de la tesi, que conforma el marc teòric, s'exposa la necessitat d'integració dels continguts de valors actitudinals en la docència d'una llengua estrangera, i relacionar-los amb la Dramatització per poder definir els punts on aquesta tècnica pot ser un instrument útil en els processos d'aprenentatge, ja no només en el d'una llengua estrangera, sinó també en altres àrees de coneixement.<br/><br/>En la segona part de la tesi es fa una proposta didàctica, basada en tècniques dramàtiques, que ha estat fruit d'una sistematització i classificació de les activitats a partir de la base teòrica i de l'experiència personal docent. <br/><br/>Les estratègies metodològiques proposades es troben classificades en els apartats següents:<br/>1) Jocs dramàtics,<br/>2) Treball de personatges i role-playing.<br/>3) Improvisacions<br/>4) Teacher-in-role<br/>5) Forum-Theatre<br/>6) The Brain-Friendly Revolution<br/>7) Treball de text, i<br/>8) Project-work.<br/><br/>A continuació de les diferents estratègies s'inclou un capítol dedicat a l'avaluació de les activitats dutes a terme mitjançant tècniques dramàtiques.<br/>L'experiència docent a l'Escola Oficial d'Idiomes, així com les experiències en altres indrets: a la Universitat de Barcelona i a països del Tercer Món (Bolívia, El Nepal i Rwanda) il·lustren i avalen la proposta didàctica ja mencionada.,
cat
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
cat
dc.publisher
Universitat de Barcelona
dc.rights.license
ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Valors
dc.subject
Aprenentatge
dc.subject
Dramatització
dc.subject.other
Ciències de l'Educació
dc.title
Dramatizació, valors i aprenentatge d'una llengua estrangera. El cas de les Escoles Oficials d'Idiomes.
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
80
cat
dc.contributor.director
Vilanou, Conrad
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.identifier.dl
B.35360-2002


Documents

TOL86.pdf

1012.Kb PDF

This item appears in the following Collection(s)