El caso Netflix 2012-2015. Nuevas formas de pensar la producción, distribución y consumo de series dramáticas

dc.contributor
Universitat Ramon Llull. Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna
dc.contributor.author
Cornejo Stewart, Josefina
dc.date.accessioned
2016-06-21T11:12:55Z
dc.date.available
2016-06-21T11:12:55Z
dc.date.issued
2016-06-07
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/386244
dc.description.abstract
Aquesta investigació explora el panorama de sèries dramàtiques nord-americanes que ha arribat amb el nou segle, a partir d'un estudi en profunditat d'aquest nou model serial que inclou diferents categories d'anàlisi i que es reconeix com la Tercera Edat d'Or de la Televisió. Així, es relacionarà el model que introdueix aquesta etapa amb els continguts originals de Netflix com la companyia pionera en la producció de sèries dramàtiques per streaming , deixant al descobert que la Tercera Edat d'Or de la Televisió transcendeix a l'aparell televisiu i les característiques que havien imperat en el seu model. D'aquesta manera, s'estudiarà el cas de Netflix i la seva producció de sèries dramàtiques (2012-2015) posant especial atenció a tres casos paradigmàtics -House of Cards, Orange is the New Black i The Killing-, per tal d'indagar sobre les novetats que introdueix la companyia al moment de pensar la producció, distribució i consum de sèries dramàtiques.
cat
dc.description.abstract
Esta investigación explora el panorama de series dramáticas estadounidenses que ha llegado con el nuevo siglo, a partir de un estudio en profundidad de este nuevo modelo serial que incluye diferentes categorías de análisis y, que se reconoce como la Tercera Edad de Oro de la Televisión. Así, se relacionará el modelo que introduce esta etapa con los contenidos originales de Netflix como compañía pionera en la producción de series dramáticas para streaming, dejando al descubierto que la Tercera Edad de Oro de la Televisión trasciende al aparato televisivo y las características que habían imperado en su modelo. De esta forma, se estudiará el caso de Netflix y su producción de series dramáticas (2012-2015) prestando especial atención a tres casos paradigmáticos -House of Cards, Orange is the New Black y The Killing-, con el fin de indagar sobre las novedades que introduce la compañía al momento de pensar la producción, distribución y consumo de series dramáticas.
spa
dc.description.abstract
This research explores the landscape of American dramatic series born in the new century trough an in depth analysis of the new model of series that includes different categories and is recognized as the Third Golden Age of Television. Thus, it will be relate this new model with Netflix originals content, as a company pioneer in the production of dramatic series for streaming, letting uncovered that the Third Golden Age of Television transcends the TV device and the characteristics of its model. Therefore, we will study the Netflix case and its production of dramatic series (2012-2015) given special consideration to three pragmatic cases –House of Cards, Orange is the New Black and The Killing-, with the aim to examine the innovations that the company introduces when it comes to production, distribution and consumption of dramatic series.
eng
dc.format.extent
469 p.
cat
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
spa
cat
dc.publisher
Universitat Ramon Llull
dc.rights.license
ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Netflix
cat
dc.subject
Televisión
cat
dc.subject
Tercera Edad de Oro
cat
dc.subject
Series dramáticas
cat
dc.subject
Televisió
cat
dc.subject
Tercera edat d'or
cat
dc.subject
Sèries dramàtiques
cat
dc.subject
Narración Compleja
cat
dc.subject
Streaming
cat
dc.subject
Transmedia
cat
dc.subject.other
Ciències Socials i Jurídiques
cat
dc.title
El caso Netflix 2012-2015. Nuevas formas de pensar la producción, distribución y consumo de series dramáticas
cat
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
00
cat
dc.subject.udc
3
cat
dc.subject.udc
77
cat
dc.contributor.authoremail
Joseficorna@gmail.com
cat
dc.contributor.director
Gómez García, Iván
dc.contributor.codirector
de Felipe Allué, Fernando,
dc.embargo.terms
cap
cat
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess


Documents

Tesi_Josefina_Cornejo.pdf

3.791Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)