Autismo, un hermano, otros hermanos, un grupo. Estudio observacional del proceso de un grupo de niños con hermanos diagnosticados de Trastorno del Espectro Autista (TEA)

dc.contributor
Universitat Ramon Llull. Facultat de Psicologia, Ciències de l'Educació i de l'Esport Blanquerna
dc.contributor.author
Venturella, Mariella
dc.date.accessioned
2016-07-27T08:33:04Z
dc.date.available
2016-07-27T08:33:04Z
dc.date.issued
2016-07-08
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/392132
dc.description.abstract
El principal objectiu d'aquesta tesi és estudiar el procés d'un grup de nens amb germans diagnosticats de TEA (Trastorn de l'espectre autista) del Centre Educatiu i Terapèutic Carrilet. Al beneficiar-se del model mixt, qualitatiu i quantitatiu, la metodologia observacional és la més indicada per a estudiar aquest tipus de fenomen. Des dels resultats obtinguts, s'ha pogut discutir el desenvolupament comunicatiu del grup, dels seus participants i de les dues terapeutes. Per l'experiència recollida es suggereix ampliar les bases teòriques sobre les relacions fraternes i, sobretot, crear més espais dirigits a atendre les necessitats dels nens amb germans en situació de risc.
en_US
dc.description.abstract
El principal objetivo de esta tesis es estudiar el proceso de un grupo de niños con hermanos diagnosticados de TEA (Trastorno del Espectro Autista) del Centro Educativo y Terapéutico Carrilet. Al beneficiarse del modelo mixto, cualitativo y cuantitativo, la metodología observacional es la más indicada para estudiar este tipo de fenómeno. Desde los resultados obtenidos, se ha podido discutir el desarrollo comunicativo del grupo, de sus participantes y de las dos terapeutas. Por la experiencia recogida se sugiere ampliar las bases teóricas sobre las relaciones fraternas y, sobre todo, crear más espacios dirigidos a atender las necesidades de los niños con hermanos en situación de riesgo.
en_US
dc.description.abstract
The main objective of this thesis is study the process of a children group with ASD (Autism Spectrum Disorder) siblings in Centre Educatiu i Terapèutic Carrilet. Benefiting from mixed model, qualitative and quantitative, the observational methodology is a better form to study this phenomenon. From the results obtained it was possible to discuss the communicative development of the group, of the participants and the two therapists. The experience gathered suggested expanding the theoretical basis of siblings relations and, above all, create more spaces designed to the needs of children with risk siblings.
en_US
dc.format.extent
259 p.
en_US
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
spa
en_US
dc.publisher
Universitat Ramon Llull
dc.rights.license
ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Grupo de Hermanos
en_US
dc.subject
Sibling group
en_US
dc.subject
Family
en_US
dc.subject
Brothers and sisters
en_US
dc.subject
Metodología observacional
en_US
dc.subject
Observational methodology
en_US
dc.subject
Mixed method
en_US
dc.subject
ASD
en_US
dc.subject
TEA
en_US
dc.subject
Autism
en_US
dc.subject.other
Ciències de la Salut
en_US
dc.title
Autismo, un hermano, otros hermanos, un grupo. Estudio observacional del proceso de un grupo de niños con hermanos diagnosticados de Trastorno del Espectro Autista (TEA)
en_US
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
00
en_US
dc.subject.udc
1
en_US
dc.subject.udc
159.9
en_US
dc.subject.udc
3
en_US
dc.subject.udc
616.89
en_US
dc.contributor.authoremail
mariellav@blanquerna.url.edu
en_US
dc.contributor.director
Cabré Segarra, Víctor,
dc.contributor.codirector
Arias Pujol, Eulàlia
dc.embargo.terms
cap
en_US
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess


Documents

Tesi_Mariella_Venturella.pdf

3.015Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)