Aprenentatge democràtic i ciutadania a través de la participació de quatre joves: una perspectiva narrativa

dc.contributor
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Departament de Pedagogia
dc.contributor.author
Parareda Pallarès, Alba
dc.date.accessioned
2018-02-23T11:28:56Z
dc.date.available
2018-02-23T11:28:56Z
dc.date.issued
2018-02-09
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/461856
dc.description.abstract
Aquesta tesi doctoral estudia com les experiències de participació contribueixen a la vivència de la ciutadania de quatre joves d’origen familiar immigrat. Es parteix del concepte de ciutadania-com-a-pràctica, que és la que es desenvolupa en la quotidianitat de les persones en el seu context familiar, escolar i de lleure. La recerca se situa en el construccionisme i desenvolupa la perspectiva que el coneixement es construeix entre les persones participants en una situació concreta; en aquest cas, fruit de la interacció entre les protagonistes de la recerca i la investigadora. Partint d’aquesta mirada, la metodologia de la investigació combina la narrativa amb la recerca visual i presenta els relats de cada una de les joves participants tot teixint les seves paraules amb les imatges que van produir. Les conclusions de la recerca giren al voltant de dos eixos. D’una banda, se centren en les dimensions que emergeixen a partir de les converses amb les joves: s’analitzen la xarxa social, l’agència, la religió i els aspectes vinculats a l’ètnia, la classe social i el gènere de les noies. D’altra banda, es presenten amb relació al concepte de ciutadania i les possibilitats que tenen les joves d’actuar, és a dir, de ser ciutadanes.
en_US
dc.description.abstract
This dissertation studies how the participation experiences contribute to the experience of citizenship by four young women of immigrant origin. The starting point is the concept of citizenship-as-practice, which develops in people’s daily lives; i.e., in their family, school and leisure context. The research is based on the theory of constructionism and develops the perspective that knowledge is constructed by the people involved in a specific situation; in this case, due to the interaction between the women and the researcher. The research methodology combines narrative with visual research and presents the stories of each woman matching their words with the images they produced. The main conclusions revolve around two main issues. On the one hand, they focus on the dimensions that emerge from the conversations with the young women: their social network, agency, religion, and aspects linked to ethnicity, social class and gender. On the other hand, they reflect upon the concept of citizenship and the possibilities of the youth to act; that is, to be citizens.
en_US
dc.format.extent
352 p.
en_US
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
cat
en_US
dc.publisher
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
dc.rights.license
L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.rights.uri
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
*
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Ciutadania
en_US
dc.subject
Aprenentatge de la ciutadania
en_US
dc.subject
Aprenentatge democràtic
en_US
dc.subject
Democràcia
en_US
dc.subject
Joves
en_US
dc.subject
Participació social
en_US
dc.subject
Experiència
en_US
dc.subject.other
Ciutadania
en_US
dc.title
Aprenentatge democràtic i ciutadania a través de la participació de quatre joves: una perspectiva narrativa
en_US
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
37
en_US
dc.contributor.director
Simó, Núria
dc.contributor.codirector
Comajoan, Llorenç
dc.embargo.terms
cap
en_US
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess


Documents

tesdoc_a2018_parareda_alba_aprenentatge.pdf

11.81Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)