La implementació de les TIC en els centres d'ensenyament secundari de Catalunya: propostes d'organització i gestió a partir d'estudis de cas

dc.contributor
Universitat Oberta de Catalunya. eLearn Center
dc.contributor.author
Serarols Boada, Jordi
dc.date.accessioned
2019-07-25T09:44:15Z
dc.date.available
2019-07-25T09:44:15Z
dc.date.issued
2019-05-29
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/667316
dc.description.abstract
Aquesta tesi doctoral té com a objectius conèixer l'organització, la gestió i el rol de la direcció en la implementació de les TIC en centres madurs digitalment i elaborar propostes organitzatives i iniciatives d'actuacions transferibles. El marc teòric gira al voltant de la transformació educativa i el paper de les TIC. S'introdueix el concepte de maduresa digital i la seva avaluació a partir d'un nou model per a avaluar-la, anomenat MADIGESC. La recerca es basa en tres estudis de cas de centres d'ensenyament secundari obligatori que fan servir les TIC intensivament. Els resultats es presenten en quatre blocs: el context educatiu, l'organització del centre, la integració de les TIC i la maduresa digital del centre. Les conclusions de la recerca destaquen la importància del rol de la direcció i l'exercici de l'autonomia del centre, la formació del professorat i les pràctiques educatives avançades derivades de l'ús de les TIC. Finalment, es presenten propostes d'organització i gestió de les TIC en format d'infografia a partir del model de maduresa digital MADIGESC.
en_US
dc.description.abstract
Esta tesis doctoral tiene como objetivos conocer la organización, la gestión y el rol de la dirección en la implementación de las TIC en centros digitalmente maduros y elaborar propuestas organizativas e iniciativas de actuaciones transferibles. El marco teórico gira alrededor de la transformación educativa y el papel de las TIC. Se introduce el concepto de madurez digital y su evaluación a partir de un nuevo modelo para evaluarla, llamado MADIGESC. La investigación se basa en tres estudios de caso de centros de educación secundaria obligatoria que usan las TIC de forma intensiva. Los resultados se presentan en cuatro bloques: el contexto educativo, la organización del centro, la integración de las TIC y la madurez digital del centro. Las conclusiones de la investigación destacan la importancia del rol de la dirección y el ejercicio de la autonomía del centro, la formación del profesorado y las prácticas educativas avanzadas derivadas del uso de las TIC. Finalmente, se presentan propuestas de organización y gestión de las TIC en formato de infografía a partir del modelo de madurez digital MADIGESC.
en_US
dc.description.abstract
This doctoral thesis aims to improve our understanding of the organization, management and role of school administrators in the implementation of ICT in digitally mature schools, and to develop organizational proposals and transferable initiatives. The theoretical framework is rooted in educational transformation and the role of ICT. The concept of digital maturity is introduced, as is its evaluation based on a new model, called MADIGESC. The research is based on three case studies of secondary schools in which there is intensive use of ICT. The results are presented in four sections: the educational context, the school organization, the integration of ICT, and the digital maturity of the school. The research findings highlight the importance of the role of school administrators and their exercising of school autonomy, the professional development of teachers, and the advanced educational practices empowered by the use of ICT. Finally, proposals for the organization and management of ICT are made (presented as infographics) based on the MADIGESC digital maturity model.
en_US
dc.format.extent
516 p.
en_US
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
cat
en_US
dc.publisher
Universitat Oberta de Catalunya
dc.rights.license
L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.rights.uri
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
*
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
avaluació de centre
en_US
dc.subject
evaluación de centro
en_US
dc.subject
school evaluation
en_US
dc.subject
organització de centre
en_US
dc.subject
organización de centro
en_US
dc.subject
school organization
en_US
dc.subject
tecnologies digitals
en_US
dc.subject
tecnologías digitales
en_US
dc.subject
digital tecnologies
en_US
dc.subject
aprenentatge virtual
en_US
dc.subject
e-learning
en_US
dc.subject
e-learning
en_US
dc.subject
educació i TIC
en_US
dc.subject
educación y TIC
en_US
dc.subject
education & ICT
en_US
dc.subject.other
Educació i TIC
en_US
dc.title
La implementació de les TIC en els centres d'ensenyament secundari de Catalunya: propostes d'organització i gestió a partir d'estudis de cas
en_US
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
371
en_US
dc.contributor.authoremail
jserarolsb@uoc.edu
en_US
dc.contributor.director
Sangrà Morer, Albert
dc.contributor.codirector
Cabrera Lanzo, Nati
dc.embargo.terms
cap
en_US
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess


Documents

TESI+JORDI+SERAROLS.v11.pdf

7.313Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)