Now showing items 21-29 of 29

    Acceptability of nudges as public policy tools: a theoretical and empirical analysis 

    de Quintana Medina, Júlia (Date of defense: 2021-02-23)

    Aquesta tesi presenta una anàlisi teòrica i empírica de l’acceptabilitat dels nudges com a eines de política pública. La primera part de la tesi discuteix la caracterització dels nudges com a instruments de política pública, ...

    Attitudes, choices and inequalities in the transition from compulsory to post-compulsory school 

    Valls Casas, Ona (Date of defense: 2021-02-17)

    Des de diferents disciplines, corrents i tradicions s’ha posat el focus en l’estudi de les actituds i l’engagement de l’alumnat a l’escola, sent de particular interès des de la sociologia de l’educació per comprendre els ...

    Alumnat d’Incorporació Tardana i vinculació en l’aprenentatge en contextos desafavorits a Catalunya –Trajectòries educatives i esdeveniments vitals cap a la continuïtat escolar– 

    Tarrés Vallespí, Anna (Date of defense: 2021-02-02)

    La tesi analitza la trajectòria educativa de 30 alumnes d’incorporació tardana (AIT) a l’educació secundària obligatòria de contextos socioeconòmicament vulnerables a Catalunya. Aquest anàlisi té per objecte comprendre ...

    "Abriendo trocha". Migraciones de retorno a Colombia desde España 

    Piqueras Cerdá, Clara (Date of defense: 2020-11-27)

    La tesi doctoral analitza els processos de retorn de la població colombiana procedents que s'emprenen des d'Espanya en un context caracteritzat per la crisi econòmica i laboral iniciada el 2008. La noció de retorn és ...

    Municipal waste, environmental justice, right to the city and the irregular economy: Valuing the work of informal waste pickers in the Catalan recycling sector 

    Rendon, Michael Thomas (Date of defense: 2020-06-26)

    Durant els darrers 50 anys, la implementació de sistemes integrats de gestió de residus gestionats pels municipis a Europa ha comportat la professionalització del sector, deixant poc marge per al sector informal del ...

    The trajectories and enactment of accountability policies in education. A focus on Chile 

    Parcerisa Marmi, Lluís (Date of defense: 2020-07-22)

    La rendició de comptes (RdC) en educació es pot concretar en models i opcions de disseny molt variats. No obstant això, la RdC basada en el rendiment (o PBA per les seves sigles en anglès) és el model de RdC que s’ha estès ...

    Mujeres, pobreza y transferencias monetarias en Chile. Una investigación cualitativa longitudinal desde el enfoque de explicación por mecanismos 

    Muñoz Saavedra, Judith Andrea (Date of defense: 2020-07-01)

    Aquesta tesi té com a principal objectiu identificar factors que afavoreixen i dificulten la sortida de les dones del cercle de la pobresa. La proposta teòrica recorre a la teoria de les capacitats bàsiques, en els seus ...

    Encrucijadas y debates de la vida y la muerte. Discursos sanitarios sobre aborto y eutanasia desde una perspectiva de género. El caso de Santiago de Chile 

    Etcheberry Rojas, Lorena (Date of defense: 2020-09-09)

    En els últims anys hem presenciat que a Xile s'han debatut i es debaten legislativament projectes al voltant de l'avortament ia l'eutanàsia. I l any 2017 es va aprovar la Llei d'interrupció de l'embaràs en tres causals, i ...

    El discurso social sobre la desigualdad social y la educación pública en Costa Rica 2006-2020 

    Carballo Chaves, Pablo E. (Date of defense: 2020-06-22)

    En el marc dels canvis històrics esdevinguts a Costa Rica, he pres la perspectiva d’estudi sobre la desigualtat social i la desigualtat educativa com a part de les principals amenaces a la cohesió social i al respecte ...