Temps i aspecte: com els infants aprenen a parlar del passat

dc.contributor
Universitat de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica
dc.contributor.author
Cortès i Colomé, Montserrat
dc.date.accessioned
2021-01-18T11:29:26Z
dc.date.available
2021-01-18T11:29:26Z
dc.date.issued
1989-01-01
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/670398
dc.description.abstract
Los objetivos del trabajo han sido describir y explicar el uso de aquellos aspectos lexicales y morfosintácticos relacionados con las marcas de tiempo y aspecto de referencia al pasado en catalán y castellano, con el objeto de aportar nuevos datos a los estudios trans-lingüísticos y, en términos generales, discutir algunos de los modelos teóricos que intentan explicar la adquisición del lenguaje. Los sujetos de este estudio han sido dos niños bilingües en catalán y castellano y una sujeto monolingüe en catalán, pertenecientes a un nivel socio-cultural medio-alto. La metodología utilizada ha sido de carácter naturalístico-longitudinal. Los datos han sido obtenidos a partir de registros en video y magnetófono realizados quincenalmente en sesiones de 30 minutos de duración. Los datos se han transcrito de acuerdo con las normas del paquete informático SALT.
en_US
dc.format.extent
144 p.
en_US
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
cat
en_US
dc.publisher
Universitat de Barcelona
dc.rights.license
ADVERTIMENT. Tots els drets reservats. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Psicolingüística
en_US
dc.subject
Psycholinguistics
en_US
dc.subject
Adquisició del llenguatge
en_US
dc.subject
Adquisición del lenguaje
en_US
dc.subject
Language acquisition
en_US
dc.subject
Català
en_US
dc.subject
Catalán
en_US
dc.subject
Catalan language
en_US
dc.subject
Castellà (Llengua)
en_US
dc.subject
Español
en_US
dc.subject
Spanish language
en_US
dc.subject.other
Ciències de la Salut
en_US
dc.title
Temps i aspecte: com els infants aprenen a parlar del passat
en_US
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
159.9
en_US
dc.contributor.director
Serra i Raventós, Miquel
dc.embargo.terms
cap
en_US
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess


Documents

MCC_TESI.pdf

13.25Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)