Essays on the political economy of mass media

dc.contributor
Universitat Pompeu Fabra. Departament d'Economia i Empresa
dc.contributor.author
Djourelova, Milena
dc.date.accessioned
2021-10-08T12:46:08Z
dc.date.available
2022-01-22T02:00:16Z
dc.date.issued
2021-07-26
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/672578
dc.description.abstract
This dissertation studies three questions on the political economy of mass media. The first chapter examines the effects of media slant on public policy views, exploiting an experiment created by a ban on the politically charged term “illegal immigrant” by the Associated Press newswire. The second chapter studies the strategic timing of controversial policies with respect to the media cycle, looking at the case US presidential executive orders. The third chapter investigates the impact of online competition on the operation of traditional media and the downstream political implications of these transformations. Resum
en_US
dc.description.abstract
Aquesta tesi estudia tres qüestions sobre l'economia política dels mitjans de comunicació. El primer capítol estudia els efectes del biaix dels mitjans de comunicació sobre les opinions de les polítiques públiques, aprofitant un experiment creat per la prohibició del terme políticament carregat d'immigrant il.legal per la revista Associated Press. El segon capítol estudia el moment estratègic de polèmiques controvertides pel que fa al cicle mediàtic, examinant el cas de les ordres de l'executiu presidencial dels EUA. El tercer capítol investiga l'impacte de la competència dels mitjans de comunicació en línia sobre el funcionament dels mitjans tradicionals i les implicacions polítiques posteriors d'aquestes transformacions.
en_US
dc.format.extent
146 p.
en_US
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
eng
en_US
dc.publisher
Universitat Pompeu Fabra
dc.rights.license
ADVERTIMENT. Tots els drets reservats. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Mass media
en_US
dc.subject
Political economy
en_US
dc.subject
Mitjans de comunicació
en_US
dc.subject
Economia política
en_US
dc.title
Essays on the political economy of mass media
en_US
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
33
en_US
dc.contributor.authoremail
mdjourel@gmail.com
en_US
dc.contributor.director
Durante, Ruben
dc.embargo.terms
6 mesos
en_US
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.description.degree
Programa de doctorat en Economia, Finances i Empresa


Documents

tmnd.pdf

11.73Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)