La psicomotricitat com a eina de suport pel benestar infantil: estudi de cas amb infants que tenen germans amb alteracions en el seu desenvolupament

dc.contributor.author
Porta Martínez, Francesc
dc.date.accessioned
2022-01-28T18:12:03Z
dc.date.available
2022-01-28T18:12:03Z
dc.date.issued
2021-04-30
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/673322
dc.description.abstract
L’objectiu d’aquesta investigació és evidenciar la importància que té una intervenció psicomotriu i els beneficis que aporta a infants que tenen germans/es amb alguna alteració en el desenvolupament, principalment perquè són infants que solen presenten dèficits i mancances en les seves dimensions afectiva/relacional i emocional. El seu desenvolupament es pot haver vist alterat per l’existència prèvia o el posterior naixement d’un germà/na amb alteració. Aquesta circumstància pot restar-li el protagonisme i l’atenció que aquest necessita. A través d’una intervenció psicomotriu preventiva i sistemàtica basada en la motricitat espontània, es pretén oferir un espai en el que l’infant es senti segur i acompanyat per una adult i un temps que li permeti ésser el protagonista.
en_US
dc.description.abstract
El objetivo de esta investigación es evidenciar la importancia que tiene una intervención psicomotriz y los beneficios que aporta a niños/as que tienen hermanos/as con alguna alteración en el desarrollo, principalmente porqué son niños/as que presentan déficits y carencias en sus dimensiones afectiva/relacional y emocional. Su desarrollo se puede haber visto alterado por la existencia previa o el posterior nacimiento de un hermano/a con una alteración. Esta circunstancia puede restarle el protagonismo y la atención que éste necesita. A través de una intervención psicomotriz preventiva y sistemática basada en la motricidad espontánea, se pretende ofrecer un espacio en el que el niño se sienta seguro y acompañado por un adulto y un tiempo que li permita ser el protagonista.
en_US
dc.description.abstract
The objective of this investigation is to show the importance of a psychomotor intervention and the benefits for infants that have siblings with alterations, mainly because they show deficits and lacks in their affective/emotional and relationship dimensions. Their development may have been affected because of the previous existence or the latest birth of a sibling with an alteration. That circumstance can subtract the prominence and the attention they need. Through a preventive and systematic psychomotor intervention based on spontaneous motricity, it's intended to offer a place where infants feel safe and accompanied by an adult and a time that allow them to be the main figure.
en_US
dc.format.extent
406 p.
en_US
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
cat
en_US
dc.publisher
Universitat Autònoma de Barcelona
dc.rights.license
L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.rights.uri
http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
*
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Família
en_US
dc.subject
Familia;
en_US
dc.subject
Family
en_US
dc.subject
Germans
en_US
dc.subject
Hermanos
en_US
dc.subject
Siblings
en_US
dc.subject
Psicomotricitat
en_US
dc.subject
Psicomotricidad
en_US
dc.subject
Psychomotricity
en_US
dc.subject.other
Ciències Socials
en_US
dc.title
La psicomotricitat com a eina de suport pel benestar infantil: estudi de cas amb infants que tenen germans amb alteracions en el seu desenvolupament
en_US
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
37
en_US
dc.contributor.authoremail
franc.porta@gmail.com
en_US
dc.contributor.director
Martínez Mínguez, Maria Lourdes
dc.embargo.terms
cap
en_US
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.description.degree
Universitat Autònoma de Barcelona. Programa de Doctorat en Educació


Documents

fpm1de1.pdf

17.76Mb PDF

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)