De hombre a negro, mulato y viceversa: Masculinidades y estereotipos racistas en el Ciclo de Centro Habana de Pedro Juan Gutiérrez

dc.contributor.author
Colón Pichardo, Maikel
dc.date.accessioned
2022-03-06T19:14:36Z
dc.date.available
2022-03-06T19:14:36Z
dc.date.issued
2021-06-29
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/673653
dc.description.abstract
La representació de les masculinitats en interacció amb els estereotips racistes en el Cicle Centre Havana de l'escriptor cubà Pedro Juan Gutiérrez encarna un camp de discussió en el qual convergeixen diferents imatges de "raça", mestissatge i sexualitat. La nostra recerca examina les trames discursives que, des de la hipèrbole, estableixen les distincions, entre diferents personatges, que reforcen la idea de subalternitat pel que fa a la concepció de la masculinitat de l'home negre i el mulat. En aquest ordre recorrerem a discutir amb els processos quotidians d'enunciació, presents en les obres, dins del Període Especial, que apunten als límits que visualitzen la relació conflictiva entre identitats racials i de gènere.
en_US
dc.description.abstract
La representación de las masculinidades en interacción con los estereotipos racistas en el Ciclo de Centro Habana del escritor cubano Pedro Juan Gutiérrez personifica un campo de discusión en el que convergen diferentes imágenes sobre la "raza", el mestizaje y la sexualidad. Nuestra investigación examina las tramas discursivas que desde la hipérbole, establecen las distinciones, entre diferentes personajes, que refuerzan la idea de subalternidad en cuanto a la concepción de la masculinidad del hombre negro y mulato. En ese orden recurriremos a debatir con los procesos cotidianos de enunciación, presente en las obras, dentro del Periodo Especial, que señalan las fronteras que visualizan la relación conflictiva entre las identidades raciales y de género.
en_US
dc.description.abstract
The depiction of masculinities in interaction with racist stereotypes in the Centro Habana Cycle by the Cuban writer Pedro Juan Gutiérrez embodies a field of discussion in which different images of "race", mestizaje and sexuality converge. Our research examines the discursive plots that, since hyperbole, establish the distinctions, between different characters, that reinforce the idea of subalternity in terms of the conception of the masculinity of the black man and mulatto. In this order we will resort to discussing with the daily processes of enunciations, present in the novels, within the Special Period, which point to the boundaries that visualize the conflicting relationship between racial and gender identities.
en_US
dc.format.extent
270 p.
en_US
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
spa
en_US
dc.publisher
Universitat Autònoma de Barcelona
dc.rights.license
L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.rights.uri
http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
*
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Masculinitat
en_US
dc.subject
Masculinidad
en_US
dc.subject
Masculinity
en_US
dc.subject
Raça
en_US
dc.subject
Raza
en_US
dc.subject
Race
en_US
dc.subject
Sexualitat
en_US
dc.subject
Sexualidad
en_US
dc.subject
Sexuality
en_US
dc.subject.other
Ciències Humanes
en_US
dc.title
De hombre a negro, mulato y viceversa: Masculinidades y estereotipos racistas en el Ciclo de Centro Habana de Pedro Juan Gutiérrez
en_US
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
1
en_US
dc.contributor.authoremail
maikelcolombus@gmail.com
en_US
dc.contributor.director
Ferrús Antón, Beatriz
dc.embargo.terms
cap
en_US
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.description.degree
Universitat Autònoma de Barcelona. Programa de Doctorat en Teoria de la Literatura i Literatura Comparada


Documentos

mcp1de1.pdf

1.958Mb PDF

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)