Un model d'institucionalització de l'Aprenentatge Servei a la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya

dc.contributor
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Departament de Pedagogia
dc.contributor.author
Bassaganya Rico, Clàudia
dc.date.accessioned
2022-12-19T11:21:02Z
dc.date.available
2022-12-19T11:21:02Z
dc.date.issued
2023-10-21
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/687303
dc.description.abstract
La tesi té per objectiu general dissenyar una proposta de model d’institucionalització de l'Aprenentatge Servei a la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Per fer-ho, la recerca recull la veu de tots els agents imprescindibles de l’Aprenentatge Servei: L’estudiantat, el professorat, les entitats i centres educatius, la institució i la veu de persones expertes. Per dissenyar el recull de les veus i crear els instruments de recollida de dades, el marc conceptual es trena a partir de tres dinamismes: la Responsabilitat Social de la Universitat, el concepte d’Aprenentatge Servei i la institucionalització de l’Aprenentatge Servei a la Universitat. Les aportacions de la recerca són: un Pla d’Acció Estratègic per desenvolupar el procés d’institucionalització a la UVIC-UCC i un Pla Formatiu. La recerca parteix d’un enfocament sociocrític situant el mètode de l’estudi de cas i el mètode de recerca participativa i col·laborativa com l’accent d’aquesta investigació.
ca
dc.description.abstract
The thesis general aim is to design a proposal for a Service-Learning institutionalization model at University of Vic – Central University of Catalonia. To do this, the research collects the voice of all the Service-Learning essential agents: the students, the teachers, the institutions and the educational centres, the organisation and the skilled person voice. To design the collected voices and to create data collection instruments, the conceptual framework is woven from three dynamisms: the Social Responsibility of the University, the Service-Learning concept and the Service-Learning institutionalization at the University. The study contributes to a Strategic Action Plan to develop the institutionalization process in UVIC-UCC and a Training Programme. The research arises from a socio-critical approach that places the case study method and the participatory and collaborative research method as the focus of this study. Keywords: Service-Learning, Social Responsibility of the University, institutionalization model, UVIC-UCC.
ca
dc.format.extent
381 p.
ca
dc.language.iso
cat
ca
dc.publisher
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
dc.rights.license
ADVERTIMENT. Tots els drets reservats. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
ca
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Aprenentatge Servei
ca
dc.subject
Universitats--Responsabilitat social
ca
dc.subject
Model d’institucionalització
ca
dc.subject
Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya
ca
dc.subject.other
Ensenyament Universitari
ca
dc.title
Un model d'institucionalització de l'Aprenentatge Servei a la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya
ca
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
378
ca
dc.contributor.director
Carrillo Flores, Isabel
dc.contributor.codirector
Soler Mata, Joan
dc.embargo.terms
cap
ca
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.description.degree
Innovació i Intervenció Educatives
ca


Documents

tesdoc_a2022_bassaganya_claudia_model_institucionalitzacio.pdf

8.620Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)