Disseny i implementació d'activitats de joc per aprendre ciències: Experiències emocionals de mestres en formació inicial

dc.contributor
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Departament de Didàctica de les Arts i de les Ciències
dc.contributor.author
Martín Ferrer, Laura
dc.date.accessioned
2023-02-27T08:31:48Z
dc.date.available
2023-02-27T08:31:48Z
dc.date.issued
2023-02-10
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/687767
dc.description.abstract
Dissenyar jocs per ensenyar ciències és un repte per als mestres en formació inicial a causa de la dificultat a alinear aspectes lúdics i didàctics. Tanmateix, aprendre a ser mestre és una pràctica social impregnada d’emocions, que ens permeten identificar com ens impliquem i per quin motiu. La finalitat d’aquesta recerca és comprendre com els mestres en formació inicial aprenen a ensenyar ciències a través d’activitats de joc a partir de la seva experiència emocional d’aprendre didàctica de les ciències. Des d’un enfocament sociocultural interpretatiu, s'analitza l’evolució dels dissenys d’activitats de joc i el discurs de l’experiència dels mestres en formació en implicar-los en contextos de disseny i implementació d’activitats de joc per ensenyar ciències. Els resultats permeten comprendre millor els reptes per ensenyar ciències a través del joc i identificar com evolucionen les orientacions dels mestres en formació inicial sobre ensenyar i aprendre ciències.
ca
dc.description.abstract
Diseñar juegos para enseñar ciencias es un reto para los maestros en formación inicial debido a la dificultad en alinear aspectos lúdicos y didácticos. Asimismo, aprender a ser maestro es una práctica social impregnada de emociones, que nos permiten identificar cómo nos implicamos y por qué. La finalidad de esta investigación es comprender cómo los maestros en formación inicial aprenden a enseñar ciencias a través de actividades de juego a partir de su experiencia emocional de aprender didáctica de las ciencias. Desde un enfoque sociocultural interpretativo, se analiza la evolución de los diseños de actividades de juego y el discurso de la experiencia de los maestros en formación al implicarlos en contextos de diseño e implementación de actividades de juego para enseñar ciencias. Los resultados permiten comprender mejor los retos para enseñar ciencias a través del juego e identificar cómo evolucionan las orientaciones de los maestros en formación inicial sobre enseñar y aprender ciencias.
ca
dc.description.abstract
Designing games to teach science is a challenge for pre-service elementary teachers due to the difficulty in aligning ludic and pedagogical aspects. In addition, learning to be a teacher is a social practice steeped in emotions, which allows us to identify how we engage and why. This research aims to understand how pre-service teachers learn to teach science through game activities based on their emotional experience of learning science pedagogy. From an interpretive sociocultural approach, the evolution of game activity designs and the discourse of pre-service teachers' experience is analyzed when involving them in contexts of designing and implementing game activities to teach science. The results allow us to better understand the challenges of teaching science through games and to identify how pre-service teachers' orientations to teaching and learning science evolve.
ca
dc.format.extent
292 p.
ca
dc.language.iso
cat
ca
dc.publisher
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
dc.rights.license
L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
ca
dc.rights.uri
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
*
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Mestres--Formació
ca
dc.subject
Didàctica de les ciències
ca
dc.subject
Jocs--Disseny
ca
dc.subject
Jocs de ciències
ca
dc.subject
Expressions emocionals
ca
dc.subject.other
Educació
ca
dc.title
Disseny i implementació d'activitats de joc per aprendre ciències: Experiències emocionals de mestres en formació inicial
ca
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
373
ca
dc.contributor.director
Amat Vinyoles, Arnau
dc.contributor.codirector
Espinet Blanch, Mariona
dc.contributor.codirector
Bellocchi, Alberto
dc.embargo.terms
cap
ca
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.description.degree
Innovació i Intervenció Educatives
ca


Documents

tesdoc_a2022_martin_laura_disseny_implantacio_activitats.pdf

6.883Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)