Iconologia i pervivència de la imatge política: una perspectiva des de la praxis artística

dc.contributor
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Departament de Comunicació
dc.contributor.author
Prat Altimira, Ignasi
dc.date.accessioned
2023-07-28T09:45:55Z
dc.date.available
2023-07-28T09:45:55Z
dc.date.issued
2023-05-26
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/688891
dc.description.abstract
El poder és un dispositiu de representació a distància, per delegació. Això constitueix el pal de paller del present treball. El poder cal que arribi a tots els ordres de la vida, com avatars capaços de concitar l’atenció i administrar i disciplinar l’entorn. Com es despleguen avui? Quins temps adopten? Com es congreguen en la meva pròpia pràctica artística? Si la iconologia és una biografia de les imatges, aquesta tesi pot ser considerada una biografia dels dispositius amb els quals es conformen les imatges del poder: una biografia d’algunes de les latències que aquestes imatges despleguen en els espais que ocupen, una iconografia de les pervivències i ruptures tant de les imatges com dels seus espais. I això és especialment rellevant en una època en què les imatges es donen a conèixer mitjançant un vòrtex centrífug que conforma una “iconocràcia”, el govern dels signes.
ca
dc.description.abstract
Power is a device of representation at a distance, by delegation. This is the focus of this paper. Power needs to reach into all orders of life, as avatars capable of attracting attention and managing and disciplining the environment. How are they deployed today? What time do they adopt? How do they congregate in my own artistic practice? If iconology is a biography of images, this thesis can be considered a biography of the devices with which can be conformed the images of power: a biography of some of the latencies that these images deploy in the spaces they occupy, an iconography of the continuities and ruptures of both images and their spaces. And this is especially particularly relevant in an age in which images are made known through a centrifugal vortex that forms an "iconocracy", the government of signs.
ca
dc.format.extent
94 p.
ca
dc.language.iso
cat
ca
dc.publisher
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
dc.rights.license
L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
ca
dc.rights.uri
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
*
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Arqueologia de la imatge
ca
dc.subject
Enquadrament
ca
dc.subject
Iconocràcia
ca
dc.subject
Iconografia
ca
dc.subject
Iconologia
ca
dc.subject
Mimesi en l'art
ca
dc.subject
Archaeology of the image
ca
dc.subject
Iconography
ca
dc.subject
Iconology
ca
dc.subject.other
Art i disseny
ca
dc.title
Iconologia i pervivència de la imatge política: una perspectiva des de la praxis artística
ca
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
76
ca
dc.contributor.director
Marzo Pérez, Jorge Luis
dc.contributor.codirector
Julio, María Teresa
dc.embargo.terms
cap
ca
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.description.degree
Traducció, Gènere i Estudis Culturals
ca


Documents

tesdoc_a2023_prat_ignasi_iconologia.pdf

8.892Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)