Socialització de Gènere a l'aula: Elements per a la comprensió dels condicionants de l'escolarització mixta i diferen-ciada des de la psicologia social

dc.contributor
Universitat Internacional de Catalunya. Departament de Ciències de l'Educació
dc.contributor.author
Camps Bansell, Jaume
dc.date.accessioned
2011-04-12T18:45:59Z
dc.date.available
2011-02-08
dc.date.issued
2010-07-19
dc.date.submitted
2011-02-08
dc.identifier.isbn
9788469403044
dc.identifier.uri
http://www.tdx.cat/TDX-0208111-110112
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/9349
dc.description.abstract
S'analitza, des de la perspectiva de gènere, quina ha estat l'evolució històrica de l'escola. La constatació d'una escola mixta generalitzada als països occidentals que no està donat resposta als reptes actuals d'igualtat d'oportunitats entre homes i dones, porta a formular una hipòtesi que es pot resumir de la següent manera: la presència i socialització dels dos sexes a l'aula té repercusions educatives, i que a vegades suposen una dificultat en l'assoliment dels objectius escolars; la separació dels sexes pot aportar avantatges educatius; la psicologia social pot ajudar a comprendre les raons d'aquests efectes, i determinar els factors psicosocials més rellevants sobre els quals dirigir la recerca. L'estudi de camp, realitzat a través d'entrevistes en profunditat, confirma la hipòtesi i planteja una prospectiva.
cat
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
cat
dc.publisher
Universitat Internacional de Catalunya
dc.rights.license
ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
dc.subject
psicologia social
dc.subject
socialització
dc.subject
estereotips
dc.subject
gènere
dc.subject
educació
dc.subject.other
Ciències Socials
dc.title
Socialització de Gènere a l'aula: Elements per a la comprensió dels condicionants de l'escolarització mixta i diferen-ciada des de la psicologia social
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
37
cat
dc.subject.udc
371
cat
dc.contributor.authoremail
jaumecamps@cir.uic.es
dc.contributor.director
Arbós Bertrán, Albert
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess
cat
dc.identifier.dl
B-7878-2011


Documents

Tesi_Jaume_Camps.pdf

1.342Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)