Comprensión de múltiples textos expositivos: relaciones entre conocimiento previo y autorregulación 

    Vega López, Norma Alicia (Fecha de defensa: 2011-01-19)

    L'objectiu general de la tesi va ser analitzar les relacions entre el nivell de coneixements previs del tema (alt i baix), els processos d'autoregulació (planificació, monitoratge i ús d'estratègies) i els nivells de ...

    Constructing Knowledge About University Education: A Study of an Action-Oriented Discipline 

    Rius Brescó, José María (Fecha de defensa: 2014-01-17)

    Aquesta Tesi uneix tres diferents estudis realitzats al voltant del concepte de coneixement estratègic, aplicat al procés d’aprenentatge universitari d’una disciplina orientada a l’acció com és Màrqueting Estratègic. Els ...

    Doctoral writing and development: A socially situated perspective 

    Sala Bubaré, Anna (Fecha de defensa: 2018-05-30)

    La tesi parteix d'una perspectiva socialment situada per explorar el desenvolupament i els processos d'escriptura dels estudiants de doctorat des d'un enfocament multimetodológico (diferents dissenys, instruments i ...

    El rol de la indagación en la identidad profesional docente: situación actual y retos en la formación inicial 

    Giralt Romeu, Mireya (Fecha de defensa: 2020-10-21)

    La tesi parteix d’una perspectiva constructivista i dialògica per analitzar el desenvolupament de la identitat professional docent. En concret, té per finalitat generar coneixement sobre la posició indagadora, la seva ...

    Enfoques de aprendizaje y de estudio de los estudiantes universitarios 

    Mahncke Torres, Margarita (Fecha de defensa: 2010-04-28)

    Aquest treball de recerca té per objectiu determinar com aborden l'aprenentatge els estudiants universitaris i quins són els factors que expliquen la seva adopció d'un o altre enfocament.<br/><br/>S'aborda el tema sota el ...

    Escritura académica en la universidad: regulación del proceso de composición, conocimientos del tema y calidad textual 

    Bañales Faz, Gerardo (Fecha de defensa: 2011-01-13)

    El propòsit general de la tesi va ser analitzar les relacions entre el nivell de coneixement previ del tema, els processos de regulació de l'escriptura i la qualitat del text en una mostra d'estudiants universitaris. En ...

    La regulació de l'escriptura d'articles de recerca. Estratègies d'escriptors experts en castellà com a primera llengua i en anglès com a llengua internacional 

    Iñesta Codina, Anna (Fecha de defensa: 2009-10-16)

    Des d'una perspectiva situada de la cognició, i concebent l'escriptura com una activitat social i culturalment mediada (Camps i Castelló, 1996; Candlin & Hyland, 1999; Lea & Stierer, 2000; Flowerdew & Peacock, 2001; ...

    Relaciones entre competencias genéricas y géneros de escritura académica. Las percepciones de los estudiantes universitarios 

    Hernández Navarro, Fabiola (Fecha de defensa: 2016-02-08)

    En aquesta investigacio hem tingut com a objectius generals, en primer lloc, analitzar les percepcions dels estudiants universitaris sobre el desenvolupament de competències genèriques i gèneres d'escriptura acadèmica al ...

    El salario emocional para el equilibrio de la vida personal y profesional en los centros universitarios. Un estudio de FUNITEC (URL), EPSEB (UPC) y EPSEVG (UPC) 

    Soler Blanch, Guillem (Fecha de defensa: 2015-12-22)

    Els centres universitaris destaquen per la seva tasca educativa i per la formació a les persones encara que, tot això, no seria possible sense la gran implicació del PDI y PAS. Aquesta tesis doctoral proposa una revisió ...

    Universitat i inclusió: contribució a l'establiment d'indicadors de canvi 

    Dotras Ruscalleda, Maria Pilar (Fecha de defensa: 2016-01-21)

    La situació actual de la inclusió a la universitat en el nostre país ens mostra una paradoxa: si bé, per un costat, es disposa d’una legislació amb uns principis clars que estableixen la concreció d' universitat inclusiva ...

    Utilización de los mapas conceptuales como herramienta evaluadora del aprendizaje significativo del alumno universitario en ciencias con independencia de su conocimiento de la metodología 

    Rey Abella, Fernando (Fecha de defensa: 2009-03-23)

    L'avaluació del coneixement dels alumnes universitaris en condicions de massificació té dos requisits: mesurar realment el que l'alumne sap, i fer-ho amb una eina que permeti una correcció ràpida. Els instruments que són ...