Crowdsourcing crisis management platforms: a privacy and data protection risk assessment and recommendations

Autor/a

Halder, Buddhadeb

Director/a

Roig Batalla, Antoni

Data de defensa

2018-01-22

ISBN

9788449078446

Pàgines

216 p.



Departament/Institut

Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic

Resum

El rol dels voluntaris digitals en les plataformes de gestió dels desastres naturals està evolucionant. Inicialment la seva principal contribució era la recopilació d’informació. Així, la informació obtinguda a partir de les xarxes socials i els informes de voluntaris han estat fonts d’ús creixent. Ara bé, des del 2008 aproximadament la recopilació d’informació es vol filtrar o seleccionar per tal que sigui més fiable i acurada. Alguns voluntaris amb més experiència assumeixen el rol d’experts per validar la informació aportada pel crowdsourcing. Això millora la qualitat final de la informació. Més recentment, s’han introduït fins i tot grups informals de voluntaris al servei de requeriments dels grups d’actuació finals. Malgrat tot, aquesta contribució no ha estat la única, doncs l’anàlisi de dades ha permès utilitzar les aportacions per entrenar algorismes. Fins i tot, algunes plataformes com Digital Humanitarian Network (DHN) ofereixen aquest servei a altres plataformes. Una coordinació entre OCHA i DHN fa les funcions en ocasions de mecanisme de decisió informal. Doncs bé, tota aquesta nova realitat no aplica amb garanties el marc legal de la protecció de dades i la privadesa en general. I el nou Reglament general de protecció de dades obliga a mostrar el compliment de la normativa. Per tal de facilitar això, s’ofereix una anàlisi dels principals riscos detectats, així com una avaluació de 4 plataformes, i es fan recomanacions per assolir un adequat compliment. D’altra banda, es considera necessari incloure en el futur la problemàtica jurídica en la discussió de la reducció de riscos (Sendai 2015-2030).


Over the last few years, crowdsourcing have expanded rapidly allowing citizens to connect with each other, governments to connect with common mass, to coordinate disaster response work, to map political conflicts, acquiring information quickly and participating in issues that affect day-to- day life of citizens. As emerging tools and technologies offer huge potential to response quickly and on time during crisis, crisis responders do take support from these tools and techniques. The ‘Guiding Principles’ of the Sendai Framework for Disaster Risk Reduction 2015-2030 identifies that ‘disaster risk reduction requires a multi-hazard approach and inclusive risk-informed decision-making (RIDM) based on the open exchange and dissemination of disaggregated data, including by sex, age and disability, as well as on easily accessible, up-to-date, comprehensible, science-based, non-sensitive risk information, complemented by traditional knowledge. Addressing the ‘Priority Action’ 1 & 2, this PhD research aims to identify various risks and present recommendations for ‘RIDM Process’ in form of a general Privacy and Data Protection Risk Assessment and Recommendations for crowdsourcing crisis management. It includes legal, ethical and technical recommendations.

Paraules clau

Gestió de desastres; Gestión de desastres; Disaster management; Plataformes de gestió; Plataformas de gestión; Disaster management platforms; Crowdsourcing

Matèries

332 - Economia regional i territorial. Economia del sòl i de la vivenda

Àrea de coneixement

Ciències Socials

Documents

buha1de1.pdf

2.097Mb

 

Drets

L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)