The Development of Oral Fluency and Rhythm during a Study Abroad Period

dc.contributor
Universitat Pompeu Fabra. Departament de Traducció i Ciències del llenguatge
dc.contributor.author
Valls Ferrer, Margalida
dc.date.accessioned
2011-12-09T09:00:49Z
dc.date.available
2011-12-09T09:00:49Z
dc.date.issued
2011-09-09
dc.identifier.isbn
978-84-695-2415-2
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/52064
dc.description.abstract
The present study examines the development of L2 fluency and rhythm in the extemporaneous speech of advanced EFL learners during a study abroad (SA) period, and the relationship between utterance fluency and rhythm and listeners’ perceived fluency. Perceived fluency is also assessed in relation to the listeners’ backgrounds, as well as the effect of learners’ initial fluency levels (pre-SA fluency level) on SA outcomes in both fluency and rhythm. Speech samples were collected at different points in time before and after a 6-month formal instruction (FI) and a 3-month SA period. Subsequently, these speech samples were analyzed for changes in utterance fluency, perceived fluency and rhythm between data collection times. Further analyses of the relationships between these perceptual and productive dimensions, as well as the impact of participants’ initial fluency levels were undertaken. Both fluency and rhythm, operationalized as temporal fluency measures and rhythm metrics, were found to improve significantly during the SA period. Similarly, significant gains in fluency during the SA were perceived by 69 listeners of different L1 backgrounds and degrees of experience with Catalan/Spanish-accented speech. Furthermore, scores in the temporal fluency measures, rhythm metrics, and listeners’ fluency ratings were found to be related to one another. Mean length of run, a temporal fluency measure which encompasses both speed and breakdown fluency, as well as two rhythm measures (%V and varcoC) accounted for a substantial amount of variation in perceived fluency. Finally, the initial fluency level was found to significantly predict fluency gains during SA. Overall, the findings in this study suggest that a 3-month SA period is highly beneficial for advanced EFL learners’ development of L2 fluency and rhythm.
eng
dc.description.abstract
Aquest estudi investiga el desenvolupament de la fluïdesa oral i del ritme en la parla extemporània d’estudiants d’anglès de nivell avançat durant una estada a l’estranger (EE), així com la relació entre fluïdesa oral i ritme, i la percepció de la fluïdesa. Així mateix, també s’avalua la percepció de la fluïdesa segons les característiques de l’oient, i el nivell inicial de fluïdesa oral (pre-estada a l’estranger). Les mostres de parla es van recollir en diferents temps: abans i després d’un període d’instrucció formal (IF) de 6 mesos i d’una estada a l’estranger de 3 mesos. L’anàlisi longitudinal d’aquestes mostres de parla permet observar canvis en la fluïdesa oral, el ritme i la percepció de la fluïdesa durant el període de temps analitzat. Igualment, s’examina la relació entre les dimensions productives i la perceptiva, així com l’impacte del nivell inicial de fluïdesa oral. Els resultats revelen una millora significativa en la fluïdesa i el ritme durant el període de 3 mesos a l’estranger. Aquesta millora és percebuda per un grup d’oients independentment de la primera llengua i de la seva experiència amb parla amb accent català/castellà. A més, s’observa una relació entre els resultats de les mesures temporals de fluïdesa, les mesures de ritme, i les valoracions dels oients. Finalment, el nivell inicial de fluïdesa explica en gran mesura els guanys en fluïdesa obtinguts durant l’EE. Els resultats d’aquest estudi indiquen que una EE de tres mesos té un efecte de millora en el desenvolupament de la fluïdesa oral i del ritme d’una L2 en estudiants d’anglès de nivell avançat.
cat
dc.format.extent
270 p.
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
eng
dc.publisher
Universitat Pompeu Fabra
dc.rights.license
ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Llengua segona
dc.subject
Anglès parlat
dc.subject
Anglès
dc.subject
Ensenyament
dc.subject
Estudiants estrangers
dc.subject
Adquisició
dc.title
The Development of Oral Fluency and Rhythm during a Study Abroad Period
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
316
cat
dc.contributor.authoremail
margalida.valls@upf.edu
dc.contributor.director
Pérez Vidal, Carmen
dc.contributor.director
Mora Bonilla, Joan Carles
dc.embargo.terms
cap
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.identifier.dl
B. 41980-2011
dc.description.degree
Programa de doctorat en Traducció i Ciències del Llenguatge


Documents

tmvf.pdf

10.16Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)