Metodologia de recerca per a la definició del repte de disseny i les seves premisses basada en l’anàlisi ergonòmica i les eines del disseny

Autor/a

Puig Poch, Mireia

Director/a

Galán Serrano, Julia

Felip Miralles, Francisco

Fecha de defensa

2021-01-20

Páginas

378 p.



Departamento/Instituto

Universitat Jaume I. Escola de Doctorat

Programa de doctorado

Programa de Doctorat en Tecnologies Industrials i Materials

Resumen

Investigació al voltant de la fase inicial del projecte de disseny per definir reptes que desemboquin en projectes basats en les activitats de les persones, així com en les seves necessitats, problemàtiques i desitjos. Es considera important començar la fase de recerca del projecte de disseny a partir de l’observació amb un enfocament etnogràfic i ergonòmic. Prenen importància termes com l’experiència d’usuari i la usabilitat. Es proposa una estructura metodològica per la fase de recerca del projecte de disseny basada en el sistema persona/màquina de l’ergonomia per la seva visió holística i sistèmica de la realitat. Es recullen les eines del disseny afins al Design Thinking perquè aportin la seva visió creativa, centrada en la persona, col·laborativa, visual i enfocada a l’acció. S’aplica la metodologia com a cas pràctic dins una aula de projectes per testar-ne la viabilitat i l’experiència d’usuari resultant.


A doctoral thesis about the initial design project phase in order to define challenges that are to become projects based on people’s activities, and which deal with their requirements, problems and desires. Starting the project design phase from observation with an ethnographic and ergonomic approach is believed important where terms like user experience and usability are relevant. A methodological structure to the initial research of the design project based on the person/machine ergonomics system is proposed for its holistic and systemic vision of reality. Similar design tools to Design Thinking are collected so they provide the methodology being developed with its creative, person-centred, collaborative, visual and action-based vision. The resulting methodology is applied as a practical teaching case in the projects classroom to test its feasibility and to assess the resulting user experience.

Palabras clave

Metodologia d'anàlisi; Ergonomia prospectiva; Experiència d'usuari; Disseny de producte; Recerca en disseny

Materias

74 - Dibujo. Diseño. Artes aplicadas y oficios artísticos

Área de conocimiento

Arts, Humanitats i Llengües

Documentos

2021_Tesis_Puig Poch_Mireia.pdf

23.71Mb

 

Derechos

L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)