¿Cómo comunicar las políticas públicas? la difusión de información ante la emoción y la atención del público

Autor/a

Vial Gallardo, Mauricio Alejandro

Director/a

Ferré Pavia, Carme, 1969-

Fecha de defensa

2021-09-14

Páginas

220 p.



Programa de doctorado

Universitat Autònoma de Barcelona. Programa de Doctorat en Mitjans, Comunicació i Cultura

Resumen

L'estudi pretén abordar la qüestió de com la comunicació de polítiques públiques deure a adaptar, o no, els missatges a les xarxes socials, per avançar en la definició de quins aspectes de el disseny de l'missatge influeixen en forma notòria en l'atenció i l'emoció de l' públic. Es planteja abordar, originalment, si la comunicació d'índole polític-social ha de canviar en funció de l'mitjà massiu que ocupa, especialment a la xarxa social Instagram. Medotológicamente es fan servir eines de màrqueting de xarxes socials, enquesta de percepció i monitoratge d'activitat cerebral no invasiva Muse.


El estudio pretende abordar la cuestión de cómo la comunicación de políticas públicas deber a adaptar, o no, los mensajes en las redes sociales, para avanzar en la definición de qué aspectos del diseño del mensaje influyen en forma notoria en la atención y la emoción del público. Se plantea abordar, originalmente, si la comunicación de índole político-social debe cambiar en función del medio masivo que ocupa, especialmente en la red social Instagram. Medotológicamente se usan herramientas de marketing de redes sociales, encuesta de percepción y monitoreo de actividad cerebral no invasiva Muse.


The study aims to address the question of how the communication of public policies should adapt specific aspects of the messages. This, in order to develop a significant influence on the attention and emotion of the individual public. Originally, it is proposed to address whether or not communication of a political-social nature should change depending on the mass media it occupies; especially on the social network Instagram. Methodologically, social media marketing tools, perception survey and non-invasive brain activity monitoring Muse are used.

Palabras clave

Neurocomunicació; Neurocomunicación; Neurocommunication; Polítiques públiques; Políticas públicas; Public politics

Materias

00 - Ciencia y conocimiento. Investigación. Cultura. Humanidades

Área de conocimiento

Ciències Socials

Documentos

mavg1de1.pdf

10.51Mb

 

Derechos

L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)