Game Development Based on Multi-agent Systems

Autor/a

Marín Lora, Carlos

Director/a

Chover Selles, Miguel

Data de defensa

2022-10-06

Pàgines

206 p.



Departament/Institut

Universitat Jaume I. Escola de Doctorat

Programa de doctorat

Programa de Doctorat en Informàtica

Resum

Video game development is a multidisciplinary process that requires both technical and artistic knowledge. Even though there are tools to ease the creation of video games, they are still complex applications that require technical knowledge. This research proposes resources that make the creation of video games easier by reducing advanced programming requirements through three contributions. First, with the design and development of a video game engine based on a simplified game specification that reduces the complexity of the engine architecture. Next, with its formalization using the multi-agent systems methodology and defining the game logic with predicate semantics. And finally, the development of two virtual reality and augmented reality applications as serious games from the proposed model and with the study of their game experience.

Paraules clau

Video game development; Video game editor; Game engine; Game logic; Multi-agent system; Serious games

Matèries

004 - Informàtica

Àrea de coneixement

Tecnologies de la informació i les comunicacions (TIC)

Nota

Compendi d'articles

Documents

2022_Tesis_Marin Lora_Carlos.pdf

10.46Mb

 

Drets

L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)