The Role of instruction, lenguage proficiency and motivation in second language writing

Autor/a

Sánchez Muñoz, Gloria

Director/a

Salazar-Campillo, Patricia

Tutor/a

Safont, Pilar

Data de defensa

2022-12-21

Pàgines

326 p.



Departament/Institut

Universitat Jaume I. Escola de Doctorat

Programa de doctorat

Programa de Doctorat en Llengües Aplicades, Literatura i Traducció

Resum

This thesis explores 2nd year Baccalaureate students’ L2 writing development from a holistic communicative perspective during a whole academic year. In particular, it examines the impact the instructional treatment used, students’ initial proficiency level, and motivation have on learners’ L2 writing development. A total of 148 participants belonging to a public and a private educational centre in the city of Castelló de la Plana were involved in this investigation. Using a mixed research methodology both quantitative and qualitative data were obtained to further understand the results obtained.

Paraules clau

L2 writing; Instruction; Proficiency; Motivation

Matèries

81 - Lingüística i llengües

Àrea de coneixement

Art i Humanitats

Nota

Doctorat internacional

Documents

2022_Tesis_Sánchez Muñoz_Gloria.pdf

13.51Mb

 

Drets

L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)