La reconfiguración del modelo de atención hacia als personas trans: análisis de la política sanitaria eb Uruguay (2014-2021)

Autor/a

Schenck, Marcela

Director/a

Coll Planas, Gerard

Data de defensa

2023-01-26

Pàgines

322 p.



Departament/Institut

Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Departament de Comunicació

Programa de doctorat

Estudis de Gènere: Cultura, Societat i Polítiques

Resum

En esta tesis se buscó analizar de qué forma se había producido la institucionalización del enfoque de atención en salud desde un paradigma de derechos hacia las identidades trans en Uruguay, a través del estudio de caso de la Unidad Docente Asistencial (UDA) de Saint Bois.


En aquesta tesi s’analitza de quina forma s'havia produït la institucionalització de l'enfocament d'atenció en salut des d'un paradigma de drets cap a les identitats trans a l'Uruguai, a través de l'estudi de cas de la Unitat Docente Asistencial (UDA) de Saint Bois. Com a objectiu general em vaig plantejar analitzar el model d'atenció cap a les persones trans que buscava instaurar l'experiència de la UDA, mitjançant l'estudi de la seva incorporació en les polítiques públiques, entre els anys 2014 i 2021. Per aconseguir-ho, plantejo tres objectius específics: 1. Analitzar com sorgeix el problema al qual va respondre l'experiència de la UDA de Saint Bois des del seu marc interpretatiu, estudiant les seves principals característiques; 2. Analitzar la incorporació a l'agenda política del marc interpretatiu de la UDA; i 3 Analitzar els desafiaments per a la implementació de la política en salut cap a les persones trans promoguda des de la UDA.

Paraules clau

Política sanitària; Assistència sanitària; Uruguai--Política i govern; Transgèneres

Matèries

316 - Sociologia. Comunicació

Àrea de coneixement

Sociologia

Documents

tesdoc_a2022_schenck_marcela_reconfiguracion_modelo_atencion.pdf

3.518Mb

 

Drets

L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)