Essays in non-market strategies

Author

Zhou, Feng

Director

Ippolito, Filippo ORCID

Petrova, Maria

Date of defense

2023-12-15

Pages

166 p.



Department/Institute

Universitat Pompeu Fabra. Departament d'Economia i Empresa

Doctorate programs

Programa de doctorat en Economia, Finances i Empresa

Abstract

This dissertation consists of three papers examining the implications of non-market strategies in corporations and mutual funds. The first chapter quantifies the importance of political connections to congressional committee members for firms’ market power in the United States. For identification, we exploit a congressional procedure (committee exile) that leads to quasi-exogenous variations in a committee member’s political influence, and thus in a firm’s political connections. We find that, on average, 10% more political connections to important committee members increases firm-level mark-ups by 0.58 percentage point for US public firms. The share of values of government procurement contracts over sales is too small to explain the effect. To estimate the effects of a firm’s political influence on its competitors, we develop a general equilibrium model with both competition for political influence that helps firms ease bureaucratic and regulatory burden following Grossman and Helpman (1994), and competition for market share following Atkeson and Burstein (2008). The model highlights how political connections influence firm market power and economic aggregates.


Aquesta tesi consta de tres articles que examinen les implicacions de les estratègies no de mercat en les empreses i els fons d’inversió. El primer capítol estima els efectes de les connexions polítiques corporatives amb els membres del comitè del Congrès sobre l’augment del poder de mercat de les grans empreses als Estats Units. En explotar l’exili del comitè com un xoc quasi exògen, mostra que les connexions polítiques augmenten els beneficis i la rendibilitat mitjancant la reducció dels costos de producció. El segon capítol proposa una nova definició de greenwashing a la indústria dels fons d’inversió dels Estats Units, tenint en compte les autoetiquetes, les qualificacions i els comportaments de vot per delegació relacionats amb el medi ambient, el social i la governanca (ESG). Armat amb la definició, mostra que tot i que el 34% dels fons d’inversió dels EUA són ecològics. En particular, els inversors institucionals poden identificar els rentadors ecològics, però els inversors minoristes no ho fan. El tercer capítol examina els antecedents i els efectes al llarg d’un cicle econòmic complet (2014-2022) del trasllat de la seu corporativa, després del “referèndum” d’octubre de 2017 per la independència de Catalunya. Revela diferències en el rendiment i les decisions de l’empresa, posant l’accent en el paper de la dependència de les subvencions i subvencions públiques durant els bons i els mals moments econòmics.

Keywords

Non-market strategies; Political connections; Market power; Procurement; Mutual-fund disclosures; ESG labels; ESG ratings; ESG voting; UNPRI; Greenwashing; Sustainability; Corporate headquarters; Performance; Financing; Crisis; Estratègies no de mercat; Connexions polítiques; Poder de mercat; Adquisició; Divulgacions de fons d’inversió; Etiquetes ESG; Qualificacions ESG; Votació ESG; Sostenibilitat; Seu corporativa; Rendiment; Financament; Crisi

Subjects

33 - Economics. Economic science

Documents

This document contains embargoed files until 2025-12-14

Rights

ADVERTIMENT. Tots els drets reservats. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.

This item appears in the following Collection(s)