Exploring entrepreneurial intention and student engagement among adolescents in Lebanon: An ecological perspective

llistat de metadades

Director/a

Álvarez Cánovas, Isabel, 1971-

Tutor/a

Álvarez Cánovas, Isabel, 1971-

Data de defensa

2025-09-25

Pàgines

221 p.



Programa de doctorat

Universitat Autònoma de Barcelona. Programa de Doctorat en Educació

Resum

L'assoliment acadèmic a l'educació secundària és un repte per als adolescents. L'empoderament amb una major intenció d'emprenedoria i participació estudiantil té un paper protector en la mitigació d'experiències escolars negatives i en la millora de la finalització de l'escola, el que promou l'assoliment educatiu. No obstant això, la investigació sobre aquest tema segueix sent limitada. En aquest estudi transversal van participar N=1135 estudiants amb una mitjana d'edat de 16,4 anys i el 50,9% dels quals eren dones. Els estudiants eren de secundària superior de deu escoles públiques i privades del Líban i van completar dos qüestionaris que van mesurar la seva intenció emprenedora, el seu compromís i els factors relacionats. Aquest estudi va explorar les associacions covariables de factors individuals i socials que influeixen en les característiques sociodemogràfiques sobre la intenció emprenedora i el compromís estudiantil (cognitiu i psicològic) dels adolescents en l'educació secundària superior. Els resultats van mostrar significativitat positiva i associació de les intencions emprenedores amb l'edat i el gènere a nivell individual i el treball de la mare i l'escola privada a nivell social. També es proporciona informació sobre la formulació de polítiques dirigides a l'empoderament escolar per fomentar la finalització de l'escola i promoure l'assoliment educatiu entre ells. Es poden concebre iniciatives i intervencions basades en polítiques i escoles per centrar-se en exposar els estudiants de secundària a l'emprenedoria i enfortir la seva participació, donant resposta a les necessitats dels adolescents en els seus entorns multisistèmics, principalment l'escola i la família.


El logro educativo en la educación secundaria es un desafío para los adolescentes. Empoderarlos con una mayor intención empresarial y participación estudiantil desempeña un papel protector en la mitigación de las experiencias escolares negativas y en la mejora de la finalización de la escuela, lo que promueve el logro educativo. Sin embargo, la investigación sobre este tema sigue siendo limitada. En este estudio transversal participaron N=1135 estudiantes con un promedio de edad de 16,4 años y 50,9% de los cuales eran mujeres. Los estudiantes eran de secundaria superior de diez escuelas públicas y privadas del Líbano y completaron dos cuestionarios que midieron su intención emprendedora, su compromiso y los factores relacionados. Este estudio exploró las asociaciones covariables de factores individuales y sociales que influyen en las características sociodemográficas sobre la intención emprendedora y el compromiso estudiantil (cognitivo y psicológico) de los adolescentes en la educación secundaria superior. Los resultados mostraron significación positiva y asociación de las intenciones emprendedoras con la edad y el género a nivel individual y el trabajo de la madre y la escuela privada a nivel social. Asimismo se aporta información sobre la formulación de políticas dirigidas al empoderamiento escolar para fomentar la finalización de la escuela y promover el logro educativo entre ellos. Se pueden concebir iniciativas e intervenciones basadas en políticas y escuelas para centrarse en exponer a los estudiantes de secundaria al emprendimiento y fortalecer su participación, satisfaciendo así las necesidades de los adolescentes en sus entornos multisistémicos, principalmente la escuela y la familia.


Educational attainment in secondary education is challenging for adolescents. Empowering them with strengthened entrepreneurial intention and student engagement plays a protective role in mitigating negative school experiences and enhancing school completion, thereby promoting their educational attainment. Nonetheless, research on this topic remains limited. A total of N=1135 adolescent students averaging 16.4 years of age and 50.9% of whom were females, participated in this cross-sectional study. The participants were upper secondary students in ten private and public schools in Lebanon. They completed two questionnaires measuring their entrepreneurial intention, student engagement, and their related factors. This study explored the covariate associations of individual and social-level factors and influencing sociodemographic characteristics on entrepreneurial intention and student engagement of adolescents in upper secondary education. Using the cross-sectional quantitative design, it examined the covariate associations between promotive and risk factors through four antecedents of entrepreneurial intention and two dimensions (cognitive and psychological) of student engagement. The results showed that entrepreneurial intention had positive significance and associations on the individual and social levels. Student engagement had more negative associations on both the individual and social levels, except for the father’s job which showed no associations. The study findings yield insights into policymaking that addresses school empowerment to foster school completion and promote educational attainment among these adolescents. Policy and school-based initiatives and interventions can be devised to focus on exposing secondary students to entrepreneurship and strengthening their engagement, therefore, meeting adolescents’ needs in their multi-systemic environments, specifically school and family.

Matèries

37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure

Àrea de coneixement

Ciències Socials

Citació recomanada

Documents

Llistat documents

rmk1de1.pdf

2.780Mb

Drets

L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)