Desenvolupament d'un model d'hipervídeo com a eina docent per l'aula virtual

Autor/a

Marín Amatller, Antoni

Director/a

Beneito Montagut, Roser

Codirector/a

Melenchón Maldonado, Javier

Data de defensa

2016-02-08

Pàgines

348 p.



Departament/Institut

Universitat Oberta de Catalunya. Internet Interdisciplinary Institut (IN3)

Resum

Es proposa un model d'hipervídeo com a eina de creació d'aplicacions didàctiques que afavoreixin l'aprenentatge significatiu i el rol actiu de l'estudiant. El model es fonamenta en l'ús de la imatge simbòlica i en les capacitats interactives del medi. La categoria d'imatge simbòlica es descriu en relació a les bastides cognitives i la utilització de recursos de senyalització. També s'incorporen estratègies d'aprenentatge basades en la imatge. Per a la creació d'aquesta imatge s'utilitzen els principis i procediments de disseny audiovisual. Pel que fa a la incorporació d'estratègies d'aprenentatge basades en activitat textual s'utilitza l'anotació de vídeo.


Se propone un modelo de hipervídeo como herramienta de creación de aplicaciones didácticas que favorezcan el aprendizaje significativo y el rol activo del estudiante. El modelo se basa en el uso de la imagen simbólica y en las capacidades interactivas del medio. La categoría de imagen simbólica se describe en relación a los andamios cognitivas y la utilización de recursos de señalización.


A model of hipervideo as a tool of creation of educational applications that promote meaningful learning and the active role of the student is proposed. The model is based in the use of the image symbolic and in the capabilities interactive of the medium. Symbolic image category is described in relation to cognitive scaffolding and utilization of resources of signage.

Paraules clau

hipervídeo; hipervídeo; hypervideo; elearning; elearning; elearning; audiovisual; audiovisual; audiovisual; constructivisme; constructivismo; constructivism; interactivitat; interactividad; interactivity

Matèries

3 - Ciències socials

Àrea de coneixement

Societat de la informació i el coneixement

Documents

amarina_TesiDoctoral_Hipervideo.pdf

5.243Mb

 

Drets

L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/
L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)